Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában, hiszek a szövetségesek barátságában
Magyarországnak elemi érdeke Donald Trump győzelme az elnökválasztáson. Kohán Mátyás publicisztikája.
Az egyenlőségelvű szocializmus olyan, mint egy baráti kirándulás.
„G. A. Cohen esszéje az egyenlőségelvű szocializmusról egy baráti kirándulás felidézésével kezdődik.[1] A kiránduláshoz mindenki bead valamit a közösbe: sátrat, horgászbotot, labdát, kártyát az esti tábortűz mellé – ezeket az egyébiránt magántulajdonban lévő tárgyakat közösen használják, ahogy szükségük van rájuk. Közösen túráznak az erdőben, közösen horgásznak, főznek, mosogatnak – de van, aki inkább ebből, van, aki inkább abból a tevékenységből veszi ki a részét: van, aki jól bánik a térképpel és az iránytűvel, de ügyetlen a sátorállításban; van, aki nem szeret főzni, de nagyon szívesen gyűjt rőzsét az esti tűzrakáshoz. Mindenki hozzájárul valamivel, és közösen élvezik a kirándulás örömeit. Vacsorára annyit főznek, hogy mindenkinek jusson.
A kirándulás felidézése Cohen gondolatmenetében annak az illusztrálását szolgálja, hogy egyes helyzetekben a legtöbben – a társadalmi egyenlőség ügye iránt egyébiránt közönyös vagy ellenséges emberek is – magától értetődőnek tekintjük az egyenlőség és a kölcsönösség elveit.
Ferge Zsuzsa munkái alapvetően nem a politikai filozófia, hanem a társadalom tényleges működése – tények, adatok, számok – alapján közelítenek az egyenlőtlenségek kérdéséhez. A társadalmi igazságosság által megkövetelt egyenlőség pontos mértéke – és pontos mibenléte, vagyis annak a kérdése, hogy a társadalmi igazságosság pontosan minek az egyenlőségét követeli meg, és ezzel szemben az egyenlőtlenségek miért és mennyiben igazolhatók – az egyenlőségről szóló kortárs politikai filozófia kulcskérdései – a munkáiban gyakran implicitek maradnak.
Ezt részben az magyarázza, hogy Ferge Zsuzsa munkásságának a középpontjában nem az eszmei egyenlőség vagy az egyenlőség eszméjének maradéktalanul megfelelő eszmei társadalom, hanem egyrészt (kezdetben) az egyenlőtlenségek és azok újratermelődésének a tényleges rendszere, másrészt (később) az a pragmatikus kérdés áll, hogy az egyenlőtlenségek miként csökkenthetők.”