„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Ez a 2040-es vonalhálózati víziót bemutató térkép tartalmazza az összes, a Stratégiában ütemezetten szereplő fejlesztést.
Elkészült a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia - a tervek itt érhetők el: www.budapestvasut2040.hu
A honlapon részletes kérdőív és véleményezési lehetőség áll rendelkezésre, mindenkit kérek, hogy éljen ezzel, töltse ki a kérdőívet és mondja el a véleményét. Számítunk rá és érdekel minket, mit gondolnak a vasútról és a hévekről, akik használják és az is, miért nem használják, akik inkább autóba ülnek.
Ez a 2040-es vonalhálózati víziót bemutató térkép tartalmazza az összes, a Stratégiában ütemezetten szereplő fejlesztést és az ennek eredményeképp elérhető vasúti- és hév-hálózatot. Közvetlen vonatok Újpalotáról a Nyugatiba, a Széll Kálmán térről a repülőtérre, Káposztásmegyerről Kelenföldre, Érdről a Nyugatiba, Dunakesziről Zuglóba, Pécelről Budára - ezt és még sok más új kapcsolatot, egy teljesen új regionális gyorsvasúti hálózatot hozhat, hogy ha koncepcionálisan, világos vízió mentén, a legjobb európai példákat követve leszünk képesek fejleszteni a vasúti közlekedést Budapesten és környékén a következő években és évtizedekben . Erről szól ez a Stratégia.
Mik a Stratégia legfontosabb célkitűzései?
Minden vasútvonalon óránként két elővárosi gyors, azaz zónázó, plusz négy elővárosi személyvonat indítása, így a belső agglomerációs gyűrűből és a zónázó és személyvonatok által egyaránt kiszolgált főbb településekről 15 perces járatsűrűség elérése minden irányból, az ehhez szükséges infrastruktúrafejlesztések elvégzése.
Az elővárosi vasútvonalakról több irányba is közvetlen szolgáltatás indítása, körvasúti és fejpályaudvari/alagútba tartó vonatok vegyes közlekedése, fonódó viszonylathálózat kialakítása és az ehhez szükséges infrastruktúra megépítése.
Budapest külső kerületeinek bekapcsolása a vasúti közlekedésbe, sűrűbb szolgáltatással, új megállókkal Káposztásmegyeren, a külső körvasúton, Albertfalván, a XVII. és XVIII. kerületben.
Könnyű és kényelmes átszállási kapcsolatok (P+R, B+R parkolók, buszos ráhordás, kerékpáros megközelíthetőség).
Gyorsabb utazás a korszerűsített vasútvonalakon, a lassújelek megszüntetése a budapesti maghálózaton.
A késések jelentős csökkenése a fejpályaudvarok környezetében ma fennálló kapacitáshiány megszüntetésével.
Korszerű, kényelmes, akadálymentes, tiszta járművek minden vonalon.
Megújuló, akadálymentes, esztétikus vasútállomások és megállók.
Budapest belső területein közvetlen csatlakozás több ponton a metróhálózathoz, a villamos-gerincjáratokhoz.
Tarifareform, hogy az ingázáshoz csak egyetlen bérletre legyen szükség.
Tanulmányozzátok a BAVS honlapját, és mondjátok el véleményeteket a Stratégiáról - minden vélemény, minden kitöltött kérdőív segít a mihamarabbi megvalósításban, hisz mutatja a vasútfejlesztés fontosságát a régióban élők számára”.