A hídvita abszurditása

2021. február 01. 16:33

A Galvani híd megépítését ellenzők állítása szerint a híd a semmiből a semmibe vezet.

2021. február 01. 16:33
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Telex

„Itt értünk el napjaink politikai adok-kapokjának valódi abszurditásához: a hídhoz és úthálózatához kapcsolódó modellezést a fővárosi önkormányzat azért támadja, mert az összhangban van a saját hatályos terveivel. Azért támadja, mert olyan előrejelzés alapján készült, amit ő maga is használ, sőt, ő a modellezőrendszer gazdája. Társadalmi vitát akar kezdeményezni arról, amit már egyszer megvizsgált és konszenzussal eldöntött, ahelyett, hogy arról kezdeményezne társadalmi vitát, hogy milyen forgalomcsillapító intézkedéseket, esetleg városszabályozással, városrendezéssel kapcsolatos lépéseket kell megtenni azért, hogy a híd általa is jól ismert kedvező hatásai, melyek miatt saját városfejlesztési terveiben is szerepelteti, kiaknázhatók legyenek.

A Galvani híd megépítését ellenzők állítása szerint a híd a semmiből a semmibe vezet, de egyúttal számonkérik a beruházáson a várható forgalom által érintett lakosság védelme érdekében tett intézkedéseket. A Galvani híd megépítését ellenzők szerint ingatlanspekuláció az, hogy a híd várhatóan katalizálja a körúttal szomszédos, jelenleg kihalt és üres barnaövezeti, felhagyott ipari területek beépülését, és kritizálják a már ma is látható sűrű beépítéseket Újbudán és Ferencvárosban. Ugyanakkor más megszólalásaikban a zöld várospolitika és a fenntarthatóság jegyében a kompakt város híveként hirdetik a barnamezős területek megújításának szükségességét.

A Galvani híd megépítését ellenzők kritizálják a híd és a csatlakozó útszakaszok forgalmi kialakítását, de egy szót se szólnak a tervezett Aquincumi híd és az Albertfalvai híd hasonló műszaki megoldásai ellen, sőt, sokszor maguk is dolgoznak azok előkészítésén.

A Galvani híd megépítését ellenzők egyszerre mondják, hogy a híd forgalmi modellezése nem veszi figyelembe a Budapesti Mobilitási Terv célkitűzéseit, majd amikor rávilágítunk, hogy de igen, akkor azonnal felháborodottan kiforgatják azt és dugódíjjal vádolják a másik felet. Miközben a tervezők pontosan úgy jártak el, ahogy a főpolgármester fenti nyilatkozatából is következik.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bátya62
2021. február 02. 07:14
Nem kell a híd akkor, ha intézményeket, cégeket, stb. kitelepítik vidékre! Lehet választani!
mustarharmas
2021. február 01. 20:54
Jó, de hát Karácsony nem főpolgármester, hanem egy próbababa facebook account-tal.
nempolitizálok
2021. február 01. 20:11
A Galvani híd szerintem megépítése után 2-5 éven belül Bp. legforgalmasabb hídja lesz. Oda már 15 éve kellett volna egy híd.
Európai téridő
2021. február 01. 20:09
A XI. kerületi "lakossági tiltakozók" minden épkézláb ötletet megfúrnak, utoljára a Somogyi útra visszahelyezendő villamost, hogy a 19-49-esről ne kelljen akkorát kutyagolni az 1-es villamoshoz. Pedig sok-sok évtizeden át már járt ott villamos, mígnem valamelyik rendszerváltás utáni drágalátos internáci hülyeelvtársi qrmány és városvezetés nem csinálta meg a jelenlegi fejállomást. Elmehetnek ők a fenébe.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!