Budakeszi felé nem lesz alternatívája a buszsávoknak

2021. január 04. 10:49

Nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb.

2021. január 04. 10:49
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Megjelent a közbeszerzési felhívásunk a Budakeszin belüli és Budakeszi úti buszsávok tervezésére. Budakeszi és a Zsámbéki-medence  települései számára a súlyos közlekedési problémáik megoldásának ma egyetlen belátható időn belül reális útja az autóbuszok előnyben részesítése. A Kormány és a Budapest Fejlesztési Központ mindenhol, ahol csak lehetséges, a kötöttpályás tömegközlekedési megoldásokat pártolja, de Budakeszi felé rövid távon nem lesz alternatívája a buszsávok építésének, már csak a domborzati viszonyok miatt sem.

A BFK létrejötte után, 2020 tavaszától kezdtünk közös munkába Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármesterrel, Győri Ottiliával, Budakeszi polgármesterével, Csenger-Zalán Zsolttal, a térség országgyűlési képviselőjével és Fürjes Balázs államtitkárral, annak érdekében, hogy új állami beruházás indulhasson az elővárosi buszok közlekedésének segítésére a térségben. Jelenleg a fővárosban mindössze a Budakeszi út egy-egy rövidebb, belső szakaszán van buszsáv mindkét irányban, de a torlódások nem csak itt, hanem az agglomerációs szakaszon is jellemzőek, mindennaposak.

Az elkészítendő tanulmánytervben kell minden változatot mérlegelve körüljárnunk azt a kérdést, hogy a Budakeszi út, illetve Budakeszin a Fő út mely szakaszain érdemes és melyik irányban szükséges buszsávot kialakítani. Mivel az útvonal sok zöldterületet érint, különösen Budakeszi belvárosában pedig érzékeny, sűrűn lakott részeken halad át, az előzetes vizsgálatok azt valószínűsítik, hogy nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb buszsáv, amelyeken dugó idején a buszok megelőzik a kocsisort. A csomópontokban intelligens jelzőlámpák irányítanák a forgalmat a buszokat előre engedve.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
mustarharmas
2021. január 04. 19:24
Érdemes lenne az út két oldalán futó, viszonykag széles vízelvezető árkot is lefedni, így a fák kivágása nélkül is lehet egy plusz sávot nyerni.
Lami
2021. január 04. 18:27
A terv mindig is az volt.hogy a vasút is ki lesz vezetve. Az 1 vasút vonalról van egy leágazás Törökbálintnál. Iparvágány volt régen.
darázs
2021. január 04. 15:51
a SzépiIlona-Moszkvára gondoltam. A tűzoltósági meg a Szépjuhászné kereszteződés okozza a torlódásokat befele. Be kéne oda zsúfolni valami alul felüljárós megoldásokat. Kifele a Budakeszi lámpák amik csúcson járnak mert nincs menekülőút és ami volt azt is ellehetetlenítették.
darázs
2021. január 04. 14:36
ha a tűzoltóságnál csinálnának egy normális kereszteződést akkor magától megoldódna
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!