„Nagyon szomorú, hogy a Főváros és a BKK leállítja a Bubit.
Ma jelentette be egy jópofáskodó posztban BKK, hogy a járvány közepén és épp a Bubi működési területét érintő belvárosi metrópótlás kezdetén bizonytalan időre bezárja a budapesti közbringarendszert a Draskovics Tibor vezette Igazgatóság döntései nyomán. A Bubi megérett a megújításra, nincs ebben vitánk.
Két dologban azonban van:
- miért nem tudták ezt úgy intézni, hogy ne álljon le bizonytalan időre, legjobb esetben is hónapokra a rendszer működése, miközben pontosan lehetett előre látni, mikor jár le a szerződés?
- miért kell visszalépni és egy 5 évre szóló szerződésbe betonozva lecsökkenteni a kerékpárok számát (közel a felére, 2100-ról 1200-ra), illetve megakadályozni a rendszer területi bővítését a jövőre nézve egészen 2026-ig?
Nem csak bosszantóan rövidlátó az, ami történik. A felvetéseimre hetek óta nem született semmilyen válasz, ami legalábbis beszédes. A Bubi tenderkiírását a BKK titokban intézi – míg sok más kérdésről, akár egy-egy belvárosi kis utca forgalmi rendjéről is folyamatosan kérdőíveken kérdezik meg a budapestieket, a Bubi leépítéséről semmilyen társadalmi egyeztetés nem történt.
Még van idő november végéig, érdemes korrigálni. Már csak azért is, mert ahhoz, hogy belátható időn belül újrainduljon a Bubi, a folyó tendert kéne lezárni sikeresen - a fent leírtak miatt ez pedig a Bubi leépítését jelentené és épp ezért káros döntés lenne. Amíg nincs egy végiggondolt, a Bubi visszafejlesztése helyett a megújítását szolgáló koncepció, a meglévő rendszert érdemes tovább működtetni.”
Korábbi posztom erről:
https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/3359711447431271