Folyamatos támadás alatt a szuverenitásunk – interjú Tuzson Bence igazságügyi miniszterrel
Mi várható a soros elnökségtől az igazságügy területén? Mit gondol az uniós vitákról? Mit tehetünk Európa és hazánk versenyképességéért?
És mi olyan módszereket alkalmazunk, amivel ezt el lehet érni.
„Október elsejétől csatlakozott a Mathias Corvinus Collegiumhoz. Milyen feladatok várnak önre?
Több feladatom is van. Az egyik, hogy átvettem a Vezetőképző Akadémiát, egy rendkívül jó és régóta futó csúcsképzést az MCC-n, amit tovább kell fejleszteni. A Vezetőképző Akadémiáról tudni kell, hogy a hallgatók az MCC-s iskolák után a harmadik vagy negyedik évtől választhatják ezt az irányt – a vezetőképzést. A Vezetőképző Akadémiának az a célja, hogy olyan tudást adjon a fiataloknak, amelyekkel »lóugrásban« tudnak majd a saját későbbi karrierjük során haladni. Olyan ismereteket tanítunk, amiket az egyetemeken nem kapnak meg.
Ön szerint milyen a jó vezető – legyen cégvezető, étterem, intézmény vagy bármilyen szervezet vezetője?
Úgy gondolom, alapvető hiba, hogy legtöbbször szakemberekből akarnak vezetőket faragni. Még a nagyvállalatoknál, a multiknál is gyakran bevett szokás, hogy ha valaki nagyon jól végzi a munkáját egy bizonyos szakterületen, akkor vezetővé léptetik elő. Pedig, attól még, hogy valaki kiváló szakember, nem biztos, hogy vezetőként képes lesz majd kihozni a csapatból a legtöbbet, hiszen az egészen más tudást igényel.
A szakember nagyon jól tud teljesíteni a szakmájában, a vezető pedig az emberekkel foglalkozik. Azzal a csapattal, akivel dolgozik. Ahhoz, hogy az ember jó vezető legyen, hosszú ideig tartó, és elsősorban szemléletformáló, fejlesztésen alapuló gyakorlati képzésen kell részt vennie. Vannak olyan alapvető kompetenciák, amelyeket meg kell tanítani a leendő vezetőknek. Véleményem szerint az egyik legfontosabb például, hogy nemcsak készségeket kell fejleszteni, hanem szemléletmódot is – és az MCC-ben mi pontosan ezt szeretnénk képviselni. Azt is vallom, hogy kreatív környezetet kell teremteni az embereknek ahhoz, hogy jól dolgozzanak. Továbbá fontos, hogy a hallgatók globális környezetben dolgozhassanak, nemzetközi szakemberektől kapjanak tréningeket, tapasztalati tudást. Ezenfelül vannak vezetői klubjaink is, ahová magas szintű döntéshozókat hívunk meg, hogy tőlük tanulhassanak a diákok. Én úgy gondolom, presztízsértékű az MCC-hez jönni előadásokat tartani. Az elméleti oktatáson túl gyakorlati képzéseket is tartunk, hiszen nagyon fontos, hogy hallgatóink ténylegesen megtapasztalják, hogy milyen másokról gondoskodni, mit jelent elvégezni egy feladatot, és erre ösztönözni másokat is.
Említette, hogy a vezetőképzésben is fontos szerepet tölt be az innováció – ezt hogyan kell érteni?
A vezetés és az innováció kiegészítik egymást. Arra törekszünk, hogy egészen különleges módszereket építsünk be a képzésbe. Az MCC vezetése részéről olyan vezetőfejlesztő innovációs ötlet fogalmazódott meg, amely nemcsak a hagyományos menedzsermódszerek oktatásáról szól, hanem olyan képességekkel ruházza fel a képzésen résztvevőket, amelyek megsokszorozzák a kreativitásukat, teljesítőképességüket és tanulási képességeiket.”