Ha az O1G-koalíció így képzeli el a fideszes politikusok elszámoltatását, és 2022-ben átveszi a hatalmat, miben bizakodhatunk?
„2019. október 13-án önkormányzati választásokat tartottak az országban. Budapesten három komolyan vehető jelölt indult a főpolgármesteri pozícióért, és végül Karácsony Gergely, az »ellenzéki pártok« közös jelöltje került ki győztesen a versenyből. A szivárványkoalíció egy évvel ezelőtt vette át a hatalmat, de azóta sem látszik komoly változás a főváros irányításában. Kisebb-nagyobb próbálkozások voltak ugyan, de az új budapesti kormányzat külső vagy belső nyomásra mindig kihátrált a jelentősebb intézkedésekből.
Most pedig itt vagyunk 2020 őszén, végeredményben ugyanabban a városban, amit a nemrégiben döbbenetes módon díszpolgárrá avatott volt főpolgármester, Tarlós István hagyott hátra.Talán minden józan magyar felfedez némi ellentmondást abban, ahogy az ellenzéki pártok 2019-ben még a »Budapest nem bábszínház. Nem kell Fidesz-báb az élére!« szlogennel kampányoltak, 2020-ban pedig már díszpolgári címmel tüntették ki a »Fidesz-bábot«. (De ezt is sikerült alulmúlni, hiszen Karácsony Gergely még Demszky Gábort is díszpolgárrá avatta. Azt a Demszkyt, aki az elsők között tehető felelőssé a főváros lerohasztásáért.)
Ha az O1G-koalíció így képzeli el a fideszes politikusok elszámoltatását, és 2022-ben átveszi a hatalmat, miben bizakodhatunk? Hogy Orbán Viktor mondjuk lovagkeresztet vesz át Dobrev Klárától? Esetleg a bukott királyt kinevezik köztársasági elnöknek? A díszpolgárrá avatás című operett azonban mellékes közjáték ahhoz képest, amit az új önkormányzat a belvárosban autómentesítés címén művel. Áprilisban megszüntettek egy autósávot a Nagykörúton, a helyére kerékpársávot festettek fel. Kétségtelenül bátor lépés volt ez a városháza részéről, bevalljuk, ennyire radikális döntésre ilyen rövid idő alatt még mi sem számítottunk. Csak hát aztán Karácsony és szövetségesei külső (Fidesz) és belső (DK) nyomásra elkezdtek kihátrálni az ügy mögül. Tanúi lehettünk annak, ahogy Németh Szilárd, Fürjes Balázs vagy épp Trippon Norbert közleményekben és facebook posztokban sírták el a bánatukat az új kerékpársáv miatt: megtudtuk, milyen keserves az életük, mióta a szolgálati autójuk nem képes olyan gyorsan átrepeszteni a városon, mint azelőtt.”