Hiába nyerik az aranyérmeket, az orosz úszók a budapesti vb-n is kirekesztettek! (VIDEÓ)
Nincs himnusz, nem nyilatkozhatnak, be sem tehetik a lábukat a vegyes zónába...
Ma az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése kezdődik.
„Ma a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési tenderét. Az Európai Unió hivatalos lapjában ma megjelent közbeszerzéssel az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése kezdődik. A munkák a vasúti forgalom folyamatos fenntartása mellett és a városi közúti forgalom akadályozásának korlátai miatt rengeteg ütemben valósulhatnak csak meg, összesen kiviteli tervezéssel együtt várhatóan 5 évet vesznek majd igénybe.
A fejlesztésre óriási szükség van, hiszen a klímaváltozás miatt egyre fontosabbak a környezetet kímélő, kötöttpályás közlekedési lehetőségek. A Kormány és a Fővárosi Önkormányzat – a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-én tartott ülésén – egyetértésre jutott abban, hogy a közlekedési, klímavédelmi, környezeti hasznai miatt – a Déli Körvasút fejlesztését szükséges megvalósítani, és a Kormány is döntött a vasútfejlesztés megvalósításáról a 2021-27 közötti európai uniós fejlesztési ciklus forrásai segítségével.
A fejlesztés tervei megszerezték a szükséges építési engedélyeket és a környezetvédelmi engedélyt is. A fővárosba naponta érkező autóáradat csak kötöttpályás fejlesztésekkel mérsékelhető. A felmérések kimutatják, hogy többen is igénybe vennék az elővárosi vonatokat, a közelmúltban fejlesztett esztergomi és székesfehérvári vonalon 107, illetve 76 százalékkal növekedett ténylegesen az utasok száma! Csakhogy a fejpályaudvarokra nem fér be több vonat, az elővárosi vasutak kapacitása gyakorlatilag csak a körvasútra irányított járatokkal növelhető a következő években. Ezzel és új megállók létesítésével teljesen új, metrógyorsaságú kapcsolatok jönnek létre az elővárosok, valamint budapesti városrészek között, tovább növelve a vasút potenciális utasainak számát.”