A szakértők szerint nincs más út: rendészeti megoldásra van szükség Budapesten
Ezt nem lehet szociális vagy egészségügyi kérdésként kezelni.
Örülök, hogy a Nagykörút esetében is megszületett a kompromisszum.
„Budapesten növekednie kell a kerékpározás részarányának a közlekedésben – ezt a célt már a 2013-as Balázs Mór Terv is tartalmazza és azóta is konszenzus övezi ezt a célkitűzést, hisz a legzöldebb, legfenntarthatóbb, leginkább a városban élő emberek egészségének megőrzését szolgáló közlekedési módról van szó. És fontos, hogy ebben talán nincs is politikai vita.
A BFK által előkészített beruházásoknál is alapvetés mindez – csak néhány példát említve: a tervezett új déli Duna-hídon és kapcsolódó úthálózatán, a tervezett Szegedi úti felüljárón, a megújuló hév- és vasútállomások környezetében alap, hogy színvonalas, tágas kerékpáros infrastuktúrával, sávokkal, B+R parkolókkal tervezünk. Örülök, hogy a Nagykörút esetében is végül megszületett a kompromisszum, miután a ma reggel Fürjes Balázs által tett javaslatot elfogadva, azzal egybevágóan úgy döntött a Városháza, hogy a következő napokban a nagykörút legforgalmasabb szakaszain a parkolósáv helyére kerül a kerékpársáv.
Sokan, akik a kerékpáros közlekedés ügyét szívükön viselik, talán elsőre csalódottak emiatt – de szerintem önmagában is fontos mérföldkő, hogy van, s immár tartósan lesz is a Nagykörúton kerékpársáv. Ennek pedig lehet örülni, a járvány előtt még csak a távlati tervekben szerepelt ez – pedig az elmúlt hónapok forgalmi adatai bizonyították, milyen fontos hálózati kapcsolat ez. A kerékpáros kapcsolatok a körúton segítik a kiskereskedelmet is – sok kutatás kimutatta, hogy több vásárló tér be kerékpárról, mint amennyien a sokszor órákon-napokon át mozdulatlanul ott parkoló autókból. Az autóval közlekedők számára a döntés nyomán a 2 sáv nyújtotta kapacitás a körút összes valóban forgalmas szakaszán újra biztosított lesz.”