Budapesten növekednie kell a kerékpározás részarányának a közlekedésben

2020. augusztus 31. 16:11

Örülök, hogy a Nagykörút esetében is megszületett a kompromisszum.

2020. augusztus 31. 16:11
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Budapesten növekednie kell a kerékpározás részarányának a közlekedésben – ezt a célt már a 2013-as Balázs Mór Terv is tartalmazza és azóta is konszenzus övezi ezt a célkitűzést, hisz a legzöldebb, legfenntarthatóbb, leginkább a városban élő emberek egészségének megőrzését szolgáló közlekedési módról van szó. És fontos, hogy ebben talán nincs is politikai vita. 

A BFK által előkészített beruházásoknál is alapvetés mindez – csak néhány példát említve: a tervezett új déli Duna-hídon és kapcsolódó úthálózatán, a tervezett Szegedi úti felüljárón, a megújuló hév- és vasútállomások környezetében alap, hogy színvonalas, tágas kerékpáros infrastuktúrával, sávokkal, B+R parkolókkal tervezünk. Örülök, hogy a Nagykörút esetében is végül megszületett a kompromisszum, miután a ma reggel Fürjes Balázs által tett javaslatot elfogadva, azzal egybevágóan úgy döntött a Városháza, hogy a következő napokban a nagykörút legforgalmasabb szakaszain a parkolósáv helyére kerül a kerékpársáv. 

Sokan, akik a kerékpáros közlekedés ügyét szívükön viselik, talán elsőre csalódottak emiatt – de szerintem önmagában is fontos mérföldkő, hogy van, s immár tartósan lesz is a Nagykörúton kerékpársáv. Ennek pedig lehet örülni, a járvány előtt még csak a távlati tervekben szerepelt ez – pedig az elmúlt hónapok forgalmi adatai bizonyították, milyen fontos hálózati kapcsolat ez. A kerékpáros kapcsolatok a körúton segítik a kiskereskedelmet is – sok kutatás kimutatta, hogy több vásárló tér be kerékpárról, mint amennyien a sokszor órákon-napokon át mozdulatlanul ott parkoló autókból. Az autóval közlekedők számára a döntés nyomán a 2 sáv nyújtotta kapacitás a körút összes valóban forgalmas szakaszán újra biztosított lesz.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 110 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nyugalom
2020. szeptember 01. 21:03
ó, persze, foleg osszel, télen, gyerekeket biciklivel o iba, suli a, oregeket a csomagtarton orvodhoz, korhazba! Kamuferi meg oson a ko xihoz, majd eloszoba ajto elott fotozkodik a biciklivel! Remek!
nandu
2020. szeptember 01. 10:17
És akkor a járdákról is eltűnnek a biciklisek, ugye?
Vakfolt
2020. szeptember 01. 08:41
Mi a lócsöcsért nem a körúttal párhuzamos utcákban alakították ki?? Így most megállhatsz minden lámpánál. Már aki.
kiss.istvan770
2020. szeptember 01. 07:56
"Budapesten növekednie kell a kerékpározás részarányának a közlekedésben" Így igaz, de ésszel és nem ész nélkül, ahogy gergőke próbálja. Például vannak a nagykörúttal párhuzamos, kisforgalmú mellékutcák, ahol biciklisávokat lehet kialakítani a parkolási területek egy részén, persze ehhez olcsó parkolási lehetőségeket is kell teremteni. Ezzel egy időben a kerékpározás és az elektromos rollerek használatát is szabályozni kell! Ha már engedélyezték, hogy egyirányú utcában ellenirányban is közlekedhetnek, akkor kötelezően le kellene lassítaniuk minden utcasarkon, úgy hogy ha kell meg tudjanak állni, mielőtt elütnek valakit, vagy kocsi alá kerülnek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!