Folyamatos támadás alatt a szuverenitásunk – interjú Tuzson Bence igazságügyi miniszterrel
Mi várható a soros elnökségtől az igazságügy területén? Mit gondol az uniós vitákról? Mit tehetünk Európa és hazánk versenyképességéért?
Az MCC több mint húszéves intézmény, megvannak a hagyományok, amire alapozhatunk.
„Melyek a kollégium bővítésének főbb feladatai?
Több ezer egyetemi és középiskolás diák számára szervezünk képzési programokat – mondta Szepesi Balázs. – A Mol és Richter részvényeinek tíz százalékát kapta meg a Collegium alapítványa a magyar államtól. Ennek hozamából az egyetemektől független, az ország és a külhoni közösségek központjaiban működő tehetséggondozó hálózatot építünk. Kollégiumokat nyitunk a Kárpát-medence egyetemi városaiban. Saját tanári kara lesz a kollégiumnak, kutatóműhelyeket szervezünk. Az ország egyik legszínvonalasabb és legfontosabb szellemi műhelyévé szeretnénk fejlődni, felkészült vezetőket és hasznos tudást adni Magyarországnak. Egyrészt akkor jut többre az ország, ha többet tudnak, ha elkötelezettebbek a közösség iránt azok, akik a vállalatokat, szellemi műhelyeket irányítják, a közéletet szervezik. Másrészt akkor tudunk jó választ adni saját kérdéseinkre, ha van elég tudásunk és bátorságunk, hogy ne csak a máshol használt sémákat másoljuk. Megkaptuk az anyagi alapot és a szabadságot, hogy ne csak a már meglévőt működtessük tovább, hanem valami újat hozzunk létre. Nagy felelősség ez, ritkán adódik ilyen feladat.
Hogyan fognak hozzá?
Az MCC több mint húszéves intézmény, megvannak a hagyományok, amire alapozhatunk. Mire az építkezés befejeződik, több mint tízezer diák tartozik majd a közösséghez és vehet részt ingyenes programjainkon. A kollégium nem képez, hanem nevel. Olyan vezetőket szeretnénk nevelni, akik amellett, hogy sokat tudnak, egyszerre vezeti őket a tisztesség, a minőség, a továbblépés vágya és a hazaszeretet. A hagyományos elitképző kollégiumok, a népi kollégiumok, a szakkollégiumi mozgalom hagyományait fejlesztjük tovább. Egyszerre szeretnénk tudást, közösséget és értékrendi alapokat adni. Fontos, hogy a Collegium nemcsak oktatási intézmény, hanem szellemi központ lesz, saját kutatóműhelyekkel, saját hanggal. Közgazdasági iskolájában például a vállalkozásokkal, a gazdaságpolitikával, az innovációval foglalkozó kutatási programokat indítunk. Ezekkel szemben egyszerre elvárás, hogy megfeleljenek a világ legjobb kutatóintézeteiben is használt minőségi kritériumoknak, és hogy az ország számára értékes tudást bővítsük.”