A két kerék nem négy kerék

2020. július 31. 18:01

Először a gépjármű forgalmat kellene csökkenteni elterelő utakkal és hidakkal, nem sávokat lezárni.

2020. július 31. 18:01
Sebestény Attila
Népszava

„Az »ülj át a volán mellől a nyeregbe« jelszóval ugyan bizonyos feltételekkel egyet is lehetne érteni, ott és akkor, amikor az autós utazás valóban kiváltható lenne biciklizéssel. Ez azonban csak a forgalom egy részére igaz. Éppen az a baj, hogy a kerékpártiak úgy gondolkodnak, hogy az emberek nagy többsége egy táskával vagy hátizsákkal reggel elindul A-ból B-be, majd délután vissza; s ha ők a biciklit választják, átadják nekik a sávokat, lezárják a hidakat az autók elől,  akkor minden meg lesz oldva, jó lesz a levegő stb.

De ez naiv gondolkodás. A fővárosban hömpölygő autóáradat – Hegyi Gyula szerint több százezren nem is budapestiek, mégis itt rontják a levegőt, és adót sem itt fizetnek – jelentős része kényszerű átmenő forgalom, mert az ország keleti és nyugati része közötti közlekedésnek szűk a keresztmetszete, és a Duna hidak döntő többsége Budapesten van. Először tehát a gépjármű forgalmat kellene csökkenteni elterelő utakkal és hidakkal, nem sávokat lezárni. Az elkerülő körgyűrű soha be nem záródásáról ne is beszéljünk. Aztán a forgalom hatalmas részét olyan autósok teszik ki, akiknek ez a munkaeszközük: fuvarozók, szolgáltatók, üzletkötők, mosógépszerelők, burkolók stb. Ezek sem fognak és nem is tudnának biciklire váltani, és a kerékpártiak is elgondolkodhatnának azon, hogy ők maguk is hány ilyen szolgáltatást vesznek igénybe, akár naponta. Ezek nélkül megbénulna a város.

Öreg szülőket szállítani, beteg gyereket orvoshoz vinni, nagybevásárlást intézni stb. sem lehetséges kerékpáron. És míg autót órákon keresztül is tudunk vezetni, a biciklizés intenzív fizikai igénybevételt is jelent. Van, aki persze 20 kilométereket is le bír tekerni, de sokuk számára behatárolt a hatótávolság, így a Pesterzsébetről Óbudára közlekedők sem tudnak »átnyergelni«.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 63 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
chimboak
2020. augusztus 01. 17:19
Gépjárműforgalom egy szó :) Szóval tuti itt is valami 444-es infiltrátor próbálja álnéven a zsigerből orbánozós tortaszeletről lepattintani a konkurenciát :)
marica61
2020. augusztus 01. 16:36
irásod után nem sokáig fogsz a népszavában irni esetleg dolgozni, hacsak nem az elmebetek gyurcsány klán akciojárol van szo
pollip
2020. augusztus 01. 10:34
Gergő egy kis izmozás után úgy tűnik, ebben engedett: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200301/eldolt-megepul-az-uj-duna-hid-417623
lutra
2020. augusztus 01. 10:04
Nagyon kellemes kerékpárral munkába járni, jól leizzadsz, mire beérsz, egész munkaidő alatt büdös leszel. Külön jó, ha esik, mert a vízálló esőkabát alatt még sokkal jobban leizzadsz, a cipőd, nadrágod meg csupa sár lesz. Elegáns ruhában, kellemes melegben, vagy esőben a legjobb kerékpárral munkába menni, mondjuk 8-12 km távolságra, csak oda, persze... Mert a karácsony-félék így gondolják: mindenki 2-3 kilométerre a lakóhelyétől dolgozik, váltóruhát tart bent, szeret/tud a munkahelyén zuhanyozni. Valaki szaglássza már meg a főpolgit, nem izzadtságszagú-e a hivatalban?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!