„Képzeljük el azt a világot, ahol megszűnnek a pártok meg a politikai döntéshozatal, mert »az romlott és rossz«, és helyette a fogyasztásunkkal döntünk arról, hogy egy-egy multi, hogyan döntsön a jövőnkről.
Nah valami ilyen zajlik a Facebook hirdetési bojkottálás kapcsán. Péntek óta olyan gigacégek mint Unilever, a Pepsi vagy a Coca-Cola, amelyek mind durván szennyező és kizsákmányoló cégek lettek a jófiúk, mert bojkottálják a Facebookot a hirdetésük megszüntetésével mivel a cég szabadon hagyja Trumpot hülyeségeket posztolni.
Ez a pillanat pedig tökéletesen meg is mutatja milyen irányba megyünk, és miért hiba ha a fogyasztásunkkal próbáljuk befolyásolni a politikát ahelyett, hogy intézményeket hoznánk létre, hogy visszaszereznénk a politikai döntéshozatalt.
Egyrészt tényleg teljesen nevetséges, hogy a Trump Facebook-posztjainál jóval nagyobb kárt okozó cégek tisztára moshatják magukat azzal, hogy a mi fogyasztásunkból összegyűlt tökével zsarolnak egy másik céget. Miközben a foglyul ejtett nemzetállami, amerikai politika nem képes szabályozni a Facebookot. Így ők lesznek a jófiúk, miközben működésükben csak akkor lehetnének jobbak a Facebooknál, ha a jó fej cég értékhatárát, valahol a pokol bejárata és előszobája között húznánk meg. Van itt minden a környezetvédelemtől, az olcsó munkaerő kizsákmányolásán át a rossz alapanyagokig.
Másrészt pedig ezeknek a cégeknek pont ebben a kérdésben a legkényelmesebb is jó fejnek lenni a Facebookal. A Facebook moderációja egy álkérdés, és mégis ezt az álkérdést, meg a fake news álkérdést tartja felszínen a média, miközben a probléma a közösségi média kapcsán azzal az algoritmussal és adathalászattal van, amelyben a mi adataink a termékek, amelyet aztán a nagycégek az érzelmeink manipulálására és így a fogyasztásunk erősítésére, a félelmeink erősítésére, a társadalmak individualizálására használnak.
Miközben most a jófej Unilver, Pepsi, Meg Coca-Cola tiltakozik, hogy a Facebook bojkottálja a szemét Trumpot, asközben nap mint nap fejnek meg minket keltik bennünk a kedvet a termékeikhez, targetálják a hirdetéseiket ugyanezen a Facebookon, ha elhangzik egy beszélgetésben a Cola, vagy a mustár szó, és nyomják az arcunkba hogy fogyasszunk.