Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
A szociális dolgozók egy plusz fillért sem kapnak.
„Iszonyú kínos, amit a kormány művel a Budapest-Belgrád vasúttal: most jött a levél, másodszorra (!) kér plusz 45 (!) napot a Pénzügyminisztérium arra, hogy kiadja a kínai vasút hitelszerződését. Értsétek jól: aláírt szerződésről beszélünk, aminek kattintásra olvashatónak kellene lenni a kormány.hu-n – ehelyett mostanra kettőször 45, azaz 90 napot kértek arra, hogy ezt a kétperces »válasz e-mail plusz file csatolása« műveletet elvégezzék. Az egész öt perc – mégis mire kell a 90 nap?
Mindenesetre aki eddig esetleg kételkedett benne, hogy van-e köze a Mészáros Lőrinc kivitelezésében készülő Budapest-Belgrád vasútnak a koronavírushoz, most megnyugodhatott. Összefüggés ugyanis biztos van: a Magyarországot eladósító kínai óriáshitel szerződésére vonatkozó adatigénylésemet a kormány a járványhelyzet adta lehetőséget kihasználva tudta 90 nappal kitolni.
Botrány ez minden ponton. Miközben a szociális dolgozók egy plusz fillért sem kapnak, az egészségügy pedig bérrendezés helyett egyszerű juttatást kap (majd, és már aki kap), a Fidesz az adófizetőknek soha meg nem térülő, de Mészároséknak máris szépen fizető beruházásba a járvány ürügyén tolja bele a közpénz-milliárdokat. A hitelfeltételeket és a többi részletet viszont tíz évre titkosították: nyilván nem azért, mert annyira előnyösek – ezért is szeretném magát a hitelszerződést látni. Nem adják. De fogják. Az óra ugyanis ketyeg: lehet szórakozni az adófizetőkkel, de nem tanácsos. Ezt így vagy úgy, de a Fidesz is meg fogja tanulni.”