„Elmondom, hogyan gyárts pánikot, és hogyan gyárts a pánikból kattintást. Mindenkit, aki fertőzött volt, és meghal, tekints a járvány áldozatának! Soha ne a teljes populációra, hanem mindig és csakis a kórházakban kezeltekre vonatkozó adatokat közöld, így biztosítsd, hogy kellő százaléknyi halottról számolhass be! Soha ne hozd nyilvánosságra az áldozatok súlyos szervi betegségeit! Kontextus nélkül öntsd a számokat és a híreket az olvasóidra, mint az apokalipszis újabb és újabb jeleit! Írd le: koronavírusos gyereket találtak egy bölcsődében! Írd le: tegnap tizenkét halottja volt a gyilkos kórnak! Nem tehetsz mást: le kell írnod. Vedd észre, hogy az újságírók kilencvenöt százaléka megteszi! Tudatosítsd magadban, hogy nem is újságírók döntenek így: algoritmusok aktivitása és a közösségi média megosztásai nyomán ezek a hírek gerjednek az interneten, így tovább vannak címlapon, s ezért aztán még jobban gerjednek. Ez egy ördögi kör, amit nem te indítottál el, és nem is te fogsz megállítani. Életed kattintásszámait produkálod. Becsüld meg magad, és tedd, amit mondok!
Azt, aki megpróbálja árnyalni a járvány képezte fenyegetést, vagy csak utalást tesz arra, hogy mértéktelenek a jelzők, melyeket munkatársaiddal a nyilvánosságban használtok, nevezd felelőtlen hülyének vagy őrült gyilkosnak belátásod szerint! Alaposan oktasd ki az illetőt, és vedd észre, hogy máris ott van egy tucatnyi felhasználó, hogy részt vegyen az ostoba rohadék közösségi megszégyenítésében. Azt, aki az egészségügyi szempontok mellé gazdasági, társadalmi vagy szociális aspektusokat rendel, szembesítsd azzal, hogy egyetlen ember élete is túl drága ahhoz, hogy félmilliárd ember rettegése ne bénítsa meg akár évekre a teljes Európai Uniót! Figyelmeztetlek: ezt az erkölcsi normát soha ne alkalmazd hajléktalanokra, afrikaiakra vagy a Föld bolygóra! Ne feledd, a felelősség említése csak személyes érintettség esetén hatásos!