Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
A három T világa dübörög.
„Csíkszentmihályi Mihály kifejezésével élve, a »kreatív egyéniség« alapvető jellemzője az eredetiség és a nonkonformitás. Érzékelhető, hogy ezt a Nemzeti Egység Rendszeréhez nem meglepő módon jól illeszkedő oktatási rendszer nem szereti. Ismerjük: persona non grata, nemkívánatos személy.
Ez azonban csak az érem egyik oldala. Bár ez is elég lenne ahhoz, hogy diákjaink élénken tiltakozzanak az új Nemzeti alaptanterv ellen. Szerencsére ez egyre nagyobb mértékben meg is történik. Az érem másik oldala azonban a pedagógusok egyéniségéről szól. Közismert, hogy a pedagógus személyisége a legnagyobb hatást gyakorolja a diákok eredményes tanulásában. Gondoljunk csak arra, hogy mennyire voltak meghatározóak az igazi tanáregyéniségek a későbbi életünkre, gondolkodásmódunkra! Nem a törvények, tantervek és tankönyvek (három T) eredményezik az oktatás minőségének javulását. A »három T« világa köszönőviszonyban sincs a 21. századi iskolával.
Közismert, hogy 1777-ben Mária Terézia egy tanügyi rendeletet adott ki. Az állam először (nem utoljára) szabályozta az oktatásügyet, az uralkodó jogot formált a tananyag tartalmának, a tanárok és tanulók feladatainak meghatározására. A Ratio Educationis bevezetőjében az alábbiak olvashatók: »Mert ha az állam egész boldogsága az isteni Lény feltétlen tiszteletéből, a hit szentségéből, a fejedelemhez való hűségből, a haza és a polgártársak szeretetéből, mint megannyi kútforrásból fakad: bizonyára könnyen érthető, mily nagy buzgósággal kell azon munkálkodnunk, hogy ezen erények magvait a zsenge gyermeki lelkekbe idejekorán beoltsuk, serdülőkorukban fejlesszük és végre teljesen megérleljük és tökéletességre vezéreljük.«
A »fejedelemhez való hűség«, a »nagy buzgóság« és a »vezérlés« nem változott. Meggyőződésem azonban, hogy »az állam egész boldogsága« a kreatív egyéniségeken és a személyiségfejlesztés minőségén múlik. Báthory Zoltán szerint »a pedagógia a különbségek világa.« Illúzióink azonban ne legyenek. A kerettantervek már készen vannak, a tankönyvek is hamarosan megjelennek. A három T világa dübörög.”