Ebből következően a pogány rítusok már kevésbé is meglepőek, számos videófelvételt találhatunk ezekről a közösségi oldalakon. Dél-amerikai bennszülöttek a maguk sajátos, egyébként érdekes és bizonnyal kutatásra érdemes, népi módozataikon mutatnak be szertartást a templomok falai között. Ez nagyon szép dolog, de az egyik legsúlyosabb szentségtelenségnek számít. A beatmisék továbbéléseként a mai gitáros, gajdolós misékért sem vagyok oda, és most nagyon finoman fogalmaztam – hiszen sokan elfelejtik, hogy
a mise nem rólad vagy rólam szól,
nem az elmaradt zenei karrierem bepótlásáról, és főleg nem arról, hogy bárki is önmegvalósítson. A mise Jézus Krisztusról szól, és bármi, ami csak kicsit is távolabb visz ettől a felismeréstől, az káros. Ám a gitáros miséken legalább az alapok ugyanazok. Persze meglepődni egyre kevésbé van okunk, mikor a szinódus egyik szervezője, az osztrák Erwin Krautler püspök kijelenti, hogy soha nem keresztelt meg egyetlen indiánt sem, és nem is fog. Mégis mire számítunk, ha a nyílt rombolást elfedni sem akarják?
Nota bene, ehhez még két megjegyzés. Egyrészt a katolikus rítust megcsúfoló, nyílt botrányt okozó szertartásokat egyre több helyre igyekeznek bizonyos erők bevinni és ezt egyfajta nyitottságként beállítani. Sokan emlékezhetünk rá, ahogy 1-2 évvel ezelőtt egy budapesti (!) templomban tartott „hindu stílusú” misecelebrálást, félmeztelenül, tánccal ötvözve egy Indiából érkezett, állítólagosan katolikus pap, aki egyébként és büszkén felvállaltan a saját, régi hagyományainak is hódol.
És itt most nem a hindu tradícióval van probléma, ami önmagában szépséges, fényteljes és megtermékenyítő! Csupán azzal, hogy ennek egy katolikus templomban nincs helye, soha, semmilyen körülmények között sem. Visszautalva az előbbi példámra, képzeljük el, ahogy a magyar térítések idején a frissen felszentelt papok mellékesen táltosként is megnyilvánultak volna. Hol lennénk most?