még mindig inkább térkő legyen, némi zölddel és vízcsobogással,
mintsem a régi, töredezett, koszvadt, mindent beborító aszfalttenger.
A tömegközlekedés fejlesztése és a járművek lecserélése is folyamatosan zajlik, nem lehet összehasonlítani az ezredforduló körüli évek posztkommunista járgányparkját a maival. És egy igazán nagy dobás lett a fonódó villamoshálózat, ami egyértelműen megkönnyítette a közlekedést Budán.
Különös, hogy valakinek mindezek után, 2019-ben még nosztalgiázó emlékei vannak a Demszky-korszak után. Miközben monomániásan tolta a négyes metró ügyét, aközben a város gyakorlatilag két további évtizedig járt egy helyben a hetvenes-nyolcvanas évek világát őrizve. Még egy emlékeztető: egykor hajléktalanok lakta koszfészek volt Pest ősi szíve, a Március 15. tér is a belvárosi templommal és a római romokkal együtt a panorámás Duna-parton – most pedig ez a térség is, sok más megújult belvárosi köztérrel együtt egy Béccsel, Párizzsal, Barcelonával vetélkedő 21. századi világváros kulisszáit alkotja.
Nyilván, a fejlesztésekből semmi nem elég, és kell is, hogy minden olyan ütemben folytatódjon még egy-két évtizedig, mint a kétezertízes években.