Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
A cég hadat üzent a fogyasztók többsége ellen, így jogos a civil tiltakozás. Mi ezt támogatjuk.
„Hitvallást tett közzé a Coca-Cola azt követően, hogy egy civil kezdeményezés nyomán több tízezren tiltakoztak a cég homoszexuális párokat ábrázoló reklámplakátjai miatt.
Krédójukban kijelentik: »Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié«.
Önmagában abszurd, hogy egy nemzetközi multicég válaszul a fogyasztóktól érkező kritikákra az emberi jogokról tart didaktikus kioktatást, de a szöveg nem csak emiatt felháborító.
A Coca-Colát eddig olyan tömegtermékként ismertük, amelyet bárki – ha kedveli – nyugodtan fogyaszthatott, anélkül, hogy ezzel bármilyen világnézeti, politikai állásfoglalásra kényszerült volna. A reklámkampány elindítása óta ez nem így van: a terméket magyar ellenzéki politikusok, közéleti szereplők, és a média egy része a kormánnyal szembeni elutasításuk jelképévé tették. A Coca-Cola a fenti hitvallásával nyíltan melléjük állt. Ezzel a kólaivás (vagy nem ivás) hétköznapi cselekedetből politikai-morális demonstrációvá vált. Aki Coca-Colát iszik nyilvánosan, azt a cég a reklámkampányával arra kényszerítette, hogy állást foglaljon a melegjogok mellett. Pontosan emiatt tiltakoznak a plakátok eltávolítását kérő petíció civil aláírói is.
Lenne néhány kérdésünk a Coca-Cola magyarországi képviselőihez, akik az agresszív közterületi homoszexuális reklámkampányt ráerőszakolták a budapestiekre.
1. A Coca-Cola szabadságról beszél, de akkor döntésével miért erőszakolja meg azon fogyasztói lelkiismeretét, akiknek más a véleményük ebben a megosztó társadalmi kérdésben?
2. A szexuális orientáció, nemi identitás különösen védett személyes adatnak számít. Miért kényszeríti a Coca-Cola az embereket arra, hogy erről a szenzitív kérdésről bármilyen nyilatkozatot tegyenek?
3. Miért idegeníti el termékétől azokat a kormánypárti fogyasztókat, akik kedvelik az üdítőitalukat, de nem szeretnének egy platformra kerülni a Coca-Colával pózoló ellenzéki politikusokkal?
4. Minden cégnek joga van ahhoz, hogy bármely fogyasztói csoport felé – így akár a homoszexuálisok felé - reklámkampányt folytasson. A Coca-Cola azonban ezt a kampányát tudatosan a legforgalmasabb közterületekre (metróállomások, belvárosi csomópontok) vitte ki. Magyarországon az alaptörvény kimondja minden ember egyenlőségét, de egyértelműen meghatározza a házasság és család fogalmát is. A Coca-Cola plakátjaival és melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség. Sokan akarják ma kívülről megmondani azt, milyen legyen Magyarország. Ezt azonban kizárólag a magyar választóknak, és a magyar társadalomnak joga eldönteni. A magyarok harminc éve elutasították azt, hogy Moszkvából mondják meg nekik, mi a jó és mi a rossz. Miért akar most egy cég Atlantából kioktatni bennünket?
5. A közterületi reklámok korlátlanul elérik a gyerekeket. A szexuális intimitásban ábrázolt homoszexuális párok és egy gyerekek által is fogyasztott tömegtermék összekapcsolása megtévesztő módon beavatkozik a gyermekek személyiségfejlődésébe. Miért kényszeríti a Coca-Cola arra a gyerekeket és a szülőket arra, hogy az utcán, közlekedés közben morális meggyőződésükkel ellentétes képeket lássanak? Miért akarja a Coca-Cola a homoszexualitás támogatására csábítani a kiskorúakat? Ki jogosította fel a céget arra, hogy a szülők, pedagógusok helyett oktasson?
6. Végül még egy kérdés: A Coca-Colát világszerte bírálják azért, hogy termékei egészségre és a környezetre ártalmasak lehetnek. Tényleg jó ötlet a megalapozott kritikákkal szemben egy provokatív, agresszív és megosztó kampánnyal válaszolni?
A fenti kérdésekre nem válasz az, hogy aki bírálja a Coca-Cola reklámkampányát, az »homofób«. A cég hadat üzent a fogyasztók többsége ellen, így – amíg nem változtat álláspontján – jogos és indokolt a civil tiltakozás. Mi ezt támogatjuk.
Budapest, 2019. augusztus 6.
A Hit Gyülekezete Lelkészi Hivatala”