„Mint ismert, Brüsszel úgy döntött, hogy egy évtized alatt harmadával kell csökkenteni az átlagos szén-dioxid-kibocsátást a személyautók esetében, amit szakértők szerint csak elektromos autókkal lehet teljesíteni. Ennek a folyamatnak olyan kimenetele is lehet, hogy az európai autógyárak, amelyek évtizedek alatt jelentős technológiai fölényre tettek szert az amerikai és ázsiai gyártókkal szemben, elveszítik versenyelőnyüket. Az unió vezetésének és a kormányoknak úgy kell egyensúlyozniuk ebben a kiélezett helyzetben, hogy a környezetvédelmi követelményeknek is megfeleljenek és az iparág versenyképessége is megmaradjon.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az Audi beruházásának a bejelentésén úgy fogalmazott, hogy a karbonsemlegesség 2050-re csak akkor vállalható, ha látszanak az ehhez szükséges fejlesztések pénzügyi eszközei is. Magyarország az észszerűség oldalán állva egyszerre tartja fontosnak a Föld jövőjét és Európa versenyképességét, ezért olyan gazdaságpolitikát támogat uniós szinten, amely sem a környezetet, sem a kontinens iparát nem teszi tönkre.
Az európai járműipar jövője a magyar gazdaság fejlődése szempontjából is meghatározó, hiszen a leginnovatívabb, legmagasabb minőséget kínáló márkák gyárai itt vannak hazánkban, és működésükkel jelentős mértékben hozzájárulnak a nemzeti össztermék alakulásához. A KSH adatai szerint az ipari termelés legfontosabb mozgatója a járműgyártás, amely a feldolgozóipar termelésének 28, exportjának 35, hazai eladásainak 9,2 százalékát tette ki tavaly. Teljesítményének mintegy felét a közúti gépjárművek gyártása adja. Az ágazatban előállított termelési érték nyolc év alatt több mint a duplájára nőtt, 2010-ben 4000 milliárd forintot, 2018-ban 8500 milliárd forintot tett ki, a termelés 91 százaléka exportra megy.”