Tragikus baleset Szerbiában: leomlott az újvidéki vasútállomás egy része
A Budapest-Belgrád vasútvonal része volt az állomás.
Nem én vagyok az egyedüli, aki már alig várja, hogy megépítsék a Budapest-Belgrád gyorsvasutat, nem törődve a beruházás nagyságával, kifizetődésével, igazoltságával, a menetjegy várható árával.
„Ilyenkor, ilyen helyzetekben nem én vagyok az egyedüli, aki már alig várja, hogy megépítsék a Budapest-Belgrád gyorsvasutat, nem törődve a beruházás nagyságával, kifizetődésével, igazoltságával, a menetjegy várható árával stb. Most, hogy a szerb szakasz megkezdett építése miatt átszállással napi egy vonat közlekedik csak a két főváros között, igazán mesébe illik az az előrevetített kép, hogy a gyorsvasúton rövid idő alatt jutnak el az emberek a két fővárosba, vagy például Szabadkáról Újvidékre. Utóbbi az ígéretek szerint 2022-ben már lehetséges is lesz, ugyanis a szerb szakasz befejezése három év múlva várható, a magyar rész azonban sokkal később, valamikor 2023 és 2025 között lesz kész. És addig?
(...)
Persze, ez a beruházás is inkább az áruszállítás miatt lehet fontos, különösen, hogy a Budapest-Belgrád vonal építésekor egyes szakaszokon időnként szünetel a forgalom (mint most is Újvidék és Belgrád között) és kell az alternatív útvonal. De jó lesz nekünk a közúti határátkelőktől menekülő földi halandóknak is, hogy túl legyünk a másfél órás várakozásokon és 9 órás utazásokon, hiszen remélhetőleg a határ- és vámellenőrzést végre már meg tudják majd oldani a vonaton is, ha már az EU-belépőre Szerbiának 2025-ig kell várnia, a schengeni övezetbe való befogadásra pedig ki tudja meddig.”