Rotyog a paprikás krumpli: Németh Szilárd HELYRETESZI a globalistákat (VIDEÓ)

Termőföldtől az étkezőasztalig. Németh Szilárd elárulta, mitől finomabb az étel, ha az nem brüsszeli, hanem magyar recept alapján készül.

Senki sem tagadja, hogy az „uniós pénzek” jelentős szereppel bírnak az azokat kapó országok – és ennek megfelelően hazánk - felzárkóztatásában.
„Senki sem tagadja, hogy az „uniós pénzek” jelentős szereppel bírnak az azokat kapó országok – és ennek megfelelően hazánk - felzárkóztatásában. Ezért aztán meglehetősen nagy publicitás övezi az egyes uniós finanszírozási ciklusokban szétosztandó kereteket és azok felhasználását. Vigyázó szemeinket ismét Brüsszelre vetjük, miután ősszel elkezdődik a nagy alkudozás a 2021-27-es közösségi büdzséről. A kiszivárgott - az Európai Bizottság szakértői által készített - tervek szerint Magyarország húsz százalékkal kaphat kevesebb dotációt a kohéziós forrásokból, s az agrártámogatásokból is. De mennyi is az uniós annyi? A kérdés nem pusztán a csökkenő apanázs miatt jogos, hanem azért is, mert gazdaság növekedés és fejlettség tekintetében Magyarország - az elmúlt években - némileg elmaradt régiós versenytársaitól, és ebből sokan azt a következtetést vonják le, hogy a hazai növekedés kizárólagos záloga az uniós támogatás. Ami a számokat illeti: 2006 óta a bruttó hazai termék (GDP) 4-6 százalékának megfelelő összegű uniós támogatás érkezik hazánkba. Csúcsévekben elérheti a kétezermilliárd forintot is - cirka 300 milliárdot pedig tagsági díjként mi fizetünk be a közös büdzsébe. Az uniós pénzesőnek durván a fele fordítódik beruházásokra, míg a másik fele folyó támogatások formájában kerül felhasználásra (például oktatás, kutatás-támogatás, munkahelyteremtő s megőrző programok).
Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy ezeknek a támogatásoknak egyre növekvő része visszatérítendő támogatás, azaz praktikusan hitel. Szép lassan visszaterelve a gazdaságokat a hagyományos, hitel-finanszírozta fejlesztési-növekedési pályára. Látható tehát, hogy az uniós források jelentős támogatást jelentenek ugyan a konvergencia-folyamatban, de hiba lenne jelentőségüket túlértékelni. Utóbbi kapcsán álljanak itt a dél-nyugat-európai uniós tagállamok példái: “ingyen pénzre” alapozva önmagában nincs felzárkózás. Ugyanakkor, mint felzárkózó gazdaságnak, minden centre szükségünk van. S küzdenünk kell azért, hogy a kohéziós politika maradjon. S változatlanul az élen kell járnunk az „uniós pénzek” lehívásában, és felhasználásában. Közben a kormány az állami beruházások növelésével, a különböző garanciaintézmények megerősítésével, a családtámogatások kiterjesztésével, a Magyar Nemzeti Bank pedig – a bankrendszerrel együttműködve – kedvező hitelkonstrukciók bevezetésével és elterjesztésével igyekszik biztosítani azt, hogy a magyar gazdaság a következő uniós finanszírozási ciklusban egy számunkra kedvezőtlen irányba átrendeződő támogatási rendszer esetén is “megmaradjon”. Mármint a fenntartható négy százalékos növekedési pályán.”