Hasonló volt a folyamat Párkányban is, itt a szintén a közlekedési tárca alá tartozó állami Közkikötő Rt-t (Verejné prístavy a.s.) találták meg kérésükkel. 2015-ben szerződést kötöttek, évi 1 euróért egy négyzetmétert bérelnek 2025-ig. Ezen a parcellán avatták fel most vasárnap a szobrot, a Duna-parton, szemben az esztergomi bazilikával.
Csavar lehetne a történetben, hogy 2016-tól a közlekedési tárcát a Most-Híd párt jelöltje, Érsek Árpád vezeti, a minisztériumhoz tartozó Közkikötő Rt-ben is személycserékre került sor. Ennek ellenére a bérleti szerződést nem bontották fel, sőt, 2018 októberében egy kiegészítést készítettek hozzá, amit a miniszter is ellenjegyzett – így lehetővé téve, hogy a Štúr-szobrot felállíthassák. A történet kicsiben hasonlít a pár héttel ezelőtti himnuszbotrányhoz, amikor
a Híd képviselői a parlamentben asszisztáltak egy szlovák nacionalista kezdeményezéshez.
Miért baj, hogy ott van?
„Azt kívánjuk, hogy a közvélemény Štúrt a megbékélés szimbólumaként lássa” – fogalmazott az avatás előtt Marián Gešper, a Matica slovenská országos elnöke. Az indoklás a korábbi szoborügyekben is hasonló volt. S mivel általában nem megosztó történelmi személyiségekről van szó, a szlovákok többsége nem érti, a magyarok miért tiltakoznak, mi problémájuk van adott esetben egy párkányi (szlovákul štúrovói) Štúr-szoborral?