„Generációs különbségek mindig is léteztek a munkahelyeken, azonban még sosem volt ekkora a láthatatlan szakadék a munkavállalók között. Kiemelten fontos az újabb generációk hozzáállásának, viselkedésének és igényeinek megismerése, hiszen az ezredfordulós nemzedék nemsokára többségben lesz a munkaerőpiacon. Másképp kommunikálnak, dolgoznak és léteznek: a munkáltatóknak alkalmazkodniuk kell az újfajta igényekhez, versenyképességük megőrzésének érdekében fontos, hogy korszerű munkafeltételek megteremtésével maradásra bírják a millenniumi tehetségeket.
Miért fontos az ösztönzési módszerek fejlesztése?
Mondhatjuk, hogy a Y-és Z-generáció képviselőivel csak a baj van – hiszen »már nem is olvasnak«, »nem is tudják, mi a tisztelet«, »rögtön tegeződnek«, »csak a telefont bújják” – ez azonban mégsem a helyes hozzáállás. Ameddig csak azt látjuk, hogy az új generációk zavarba ejtően másképp viselkednek, addig szinte lehetetlen észrevenni erősségeiket és azokat előnnyé formálni. Hiszen rengeteg olyan képességgel rendelkeznek, amelyekkel a korábbi nemzedékek nem: például hihetetlen gyorsan gyűjtenek információkat, nyitott gondolkodásúak, kreatívak és a virtuális tér a második otthonukként szolgál. A munkatársakért azonban fokozott verseny zajlik, megtartásuk és kötődésük erősítésének fontossága felértékelődött. Nemcsak cégek, de országok között is kiélesedhet az ezredfordulósokért vívott verseny.”