Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
Aki tehát ezeket platformokat uralja, nagyobb hatalomra tehet szert, mint a demokratikusan választott politikai vezetők.
„A közösségi média képes arra, hogy megismerje vágyainkat, érzelmeinket és ezzel a számukra kívánatos irányba tereljék – akár politikai – választásunkat. A politikusoktól sosem volt idegen a választók érzelmeinek, vágyainak felhasználása, a módszer azonban alapjaiban megváltozott. Mindeddig a politikai vezetők ráérzéssel próbálták megragadni a választók érzelmeit, a közösségi média azonban mára olyan eszközzé vált, ami ipari szinten képes megismerni és manipulálni az emberek legbensőbb vágyait.
Mindez pedig, szándékosan akár, vagy csak mellékhatásként, hosszú távon a demokratikus akaratképzést ássa alá. Gondoljunk csak arra, hogyan befolyásolja a Facebook a nemzetállamok demokratikus választásait: a francia elnökválasztási kampány hajrájában letiltott felhasználók tízezrei, a politikai korrektség határain kívül eső hírek és bejegyzések törlése a svéd parlamenti választások előtt. Sőt, még a magyar országgyűlési választások finisében is drámain megnőtt a felfüggesztett felhasználók és a törölt »álhírek« száma.
Aki tehát ezeket platformokat uralja, nagyobb hatalomra tehet szert, mint a demokratikusan választott politikai vezetők. Az adatok birtokosa királycsinálóvá léphet elő, felemelve vagy éppen letaszítva politikai vezetőket.”