Amit ilyen alaposan semmilyen film, sorozat és egyre kevesebb újságcikk mutat be.
„Mi pedig nemcsak azt látjuk, hogy milyen árat fizetnek Miklósiék a luxuséletért, hanem azt is, hogy mibe kerül ez Szentvázsony lakóinak. Akik látszólag persze nagyon jól járnak, hiszen épül-szépül a város, jönnek az új munkalehetőségek. Csak közben kilopják a szemüket, tönkreteszik a természetet, szétrombolják a közösségüket, egymás ellen uszítják őket. Ami kicsiben történik Szentvázsonyban, az történik nagyban ma Magyarországon.
Mutyivilágból a nagypályás bűnözők országa lettünk, amit ilyen alaposan semmilyen film, sorozat és egyre kevesebb újságcikk mutat be.
Ez utóbbi, mármint a média helyzete egyébként szintén helyet kapott az Aranyéletben. Az egyik legjobb új szereplő Bakonyi Csilla, a Jászai Mari Színház színésze által játszott újságíró. Eleinte úgy tűnik, hogy ő lehet az, aki képes legalább bosszúságot okozni a politikusoknak és nagyvállalkozóknak, aztán a dolgok fordulatot vesznek. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az elmúlt évek magyar médiaeseményeit figyelve nagyon meglepő fordulatot. Az újságírós szál is felvet egy csomó kérdést, többek között azt, hogy meddig várhatjuk el valakitől, hogy a köz érdekében kockára tegye a saját egzisztenciáját, lelki nyugalmát, biztonságát? Hol végződik a kompromisszum és hol kezdődik a megalkuvás?
A harmadik évad nemcsak új szereplőket hoz, de részletesebben megismerhetünk néhány régebbi karaktert. Gáll Feri jobbkeze, a korábban kissé egydimenziós rendőrnő (Danis Lídia) és Mira pasija, az amúgy családos ügyész (Rajkai Zoltán) is árnyaltabb alakokká válnak, közelebb kerülhetünk az ő igazságukhoz is. De a legjobb, hogy az előző évadban már megismert szélsőjobbos politikus, Boros Zsuzsa sokkal nagyobb teret kap. Fullajtár Andrea borzongató alakításában jobban megismerjük a gyászoló, bosszúra szomjazó anyát, a hidegvérű és cinikus politikust és üzletasszonyt. Nem emlékeztet egyetlen magyar nőre sem a közéletből (nem mintha olyan sokan lennének), mégis nagyon is ismerős alak.”