„Bevallom engem meglepett a nyolcadik kerületi időközi eredménye. A részvételi adatokból, és az elmúlt hetek kampányából, és a korábbi eredményekből nem gondoltam volna, hogy Győri Péter eléri a 35%-ot.
Tudom ez hülyén hangzik, főleg az országgyűlési eredmények után, ahol bőven vezettet az ellenzék, de ez nem egy országgyűlés kampány volt (bár lehetett volna az, lásd lejjebb). Ugyanis abban, hogy milyen számok alapján tippelünk eredményt, a kampány stílusát érdemes figyelembe venni. Józsefváros pedig messze nem volt Hódmezővásárhely, és ha már április 8-án elbasztuk, hogy Hódmezöböl indulunk ki, többször nem kéne.
Ugyanis akkor érdemes egy polgármester választást, OGY eredményekhez mérni, ha van országos tét megépítve, ha van látható pártpolitikai küzdelem felépítve, ha a választók érezhetően a helyi ügyeknél nagyobb tétet nyilvánítanak egy szavazásnak. Itt ezek egyike se volt megépítve, és ez órási hiba volt.
Ha viszont ez nincs megépítve, vagy nincs egy olyan helyi kampánytéma, ami felhozza az emberek várakozását, dühét, akkor nagyon nehezen váltható le helyben a Fidesz, mert egyszerűen brutálisan több erőforrása van, amit csak lelkesedéssel az energiák félszabadításával, és becsatornázásával lehet ellensúlyozni (és itt mindhárom állítás egyaránt fontos és nélkülözhetetlen)
2014-ben a Győrit most támogató ellenzéki pártok polgármester-jelöltjei egy sokkal magasabb részvételnél 35,8 százalékot kaptak. Győri most 36,4-et. Ezután a kampány után ezzel a részvétellel ez több is volt min ami szerintem kinézett.
Ami tanúság levonható szerintem, az az, hogy nincs minden héten Hódmező. Felejtsük már el azt, hogy a semmiből jönnek majd csodálatos ellenzéki eredmények. 2 hónap alatt, egymással eddig együtt nem működő aktorok kampányával nem lehet nyerni, ha csak nem áll össze minden az égi csillagzatok alatt (ez százból egyszer fog). Márky-Zay ráadásul egy OGY kampány közepén nyert, ott sokkal könnyebb volt országos tétet építeni mint itt most.
Vannak olyan dolgok mint szervezetépítés, kampányépítés, kommunikációs stratégia, elemzés, helyzetfelmérés, kampánytechnika választás stb, és ezek meg nem csinálásával nem lehet nyerni. Ahogy akkor sem lehet nyerni, ebben a rendszerben, ha minden potenciális szövetségest nem tud maga mellé állítani az ember.