Ne avassuk már nemzeti hőssé azokat, akik annyit tesznek a hazájukért – legyen az Svájc, vagy Albánia – hogy sasokat mutogatnak a kezükkel és más nemzeteket hergelnek egy focipályán. Vannak, akik meghalnak a hazájukért, vannak, akik tehetségüket, tudásukat a hazájuk szolgálatába állítva segítik nemzetüket. Ők a nemzeti hősök. Áldozatokat hoznak az országukért, sokszor a legnagyobbat is. Olyan tetteket visznek véghez, amiknek köszönhetően valamivel jobb lesz annak az adott közösségnek, amit úgy hívnak: nemzet. A sasmutogatással való hergelés milyen áldozattal járt? Mennyivel lett jobb utána az albán nemzetnek? És a svájcinak? Esetleg jobb lett az albán válogatottnak? Albánia a segítségükkel kijutott a világbajnokságra és ezáltal számos albánnak örömet és büszkeséget okoztak? Nem, nem jutott ki, mert történetesen a svájci válogatottat erősítették. Nem hozták meg azt az áldozatot, amit például az ukrán származású párizsi operaénekes, Vaszil Szlipak meghozott, amikor a fényűző francia életét hátrahagyva hazament a frontra harcolni és meghalni Ukrajnáért, de még azt sem, amit a svájci válogatott színeiben játszó és hergelő Granit Xhaka testvére, Taulant Xhaka meghozott, amikor hazament játszani az albán válogatottba.
Félreértés ne essék, én nem ítélem el azt, aki nem a saját nemzetének válogatottjában játszik, csupán annyit kérek: ne kezeljünk nemzeti hősként hergelő focistákat, hiszen az ilyen viselkedéstől nem lesz jobb egy nemzetnek sem.
Puzsérnak pedig ajánlom figyelmébe Vaszil Szlipak történetét, ha a mi korunkban élő nemzeti hősökre kíváncsi.
, ha a mi korunkban élő nemzeti hősökre kíváncsi. Puzsér írásában odáig jut, hogy méltatlan módon Puskás Ferenchez hasonlítgatja az albán sassal hergelő svájci albán focistákat. Ahhoz a Puskáshoz, aki a magyar válogatottban játszott hosszú évekig, majd az 56-os forradalom leverése után döntött az emigráció mellett. Akkoriban a kint maradt játékosok érthető módon nem a kommunista diktatúrába történő hazatérésen törték a fejüket, sokkal inkább a családjuk kimenekítésére törekedtek. Hogyan lehet a mai Albániába történő hazatéréshez hasonlítani az akkori Magyarországba történő hazatérést? Abba a hazába, ahol az 56-os forradalom leverése után még keményebb kommunista diktatúra épült ki. Puzsérnak történelemtanárként erre is illene odafigyelnie, mielőtt alaptalan párhuzamot von Puskás és a szóban forgó labdarúgók között.
Nem tagadom a kettős identitás létét, hiába próbálja Puzsér a számba adni.