„Örök szerelem, ettől nem lehet elszakadni” – így vallott a visszatéréséről a Mandinernek az olimpiai bajnok
Szász Emese a decemberi országos csapatbajnokságon a gyermekei előtt léphet ismét pástra.
Az Egyház élő részei azok, amelyek II. János Pál és XVI. Benedek tanítását tették magukévá a II. Vatikáni Zsinat autentikus értelmezésével kapcsolatban, és ezt a tanítást az Új Evangelizációra használják.
„A Katolikus Válasz blog nemrég megjelentette a First Things magazinba írt cikkét azzal kapcsolatban, hogy »A Katolikus Egyházban nincs paradigmaváltás«, melyben ön helyesen megállapítja, hogy »valami megszakadt ma a katolicizmusban«, és felhívja a figyelmet a püspökök testvéri korrekciójának fontosságára ilyen helyzetben. Gondolja, hogy a jelen helyzet megoldódhat a püspökök szintjén a pápa nélkül? Ha igen, mi a hithű püspökök dolga?
Nem gondolom, hogy a katolicizmus »lerobbant«; azt gondolom, hogy figyelemre méltó zavarodottság van az Egyház bizonyos részeiben, és hogy a püspökök, akik kellően közeli kapcsolatban vannak ahhoz, hogy megosszák aggodalmaikat, segíthetnek ennek a zavarodottságnak az enyhítésében vagy legalább világossá tehetik, hogy a zavarodottság az Egyház bizonyos részeiben hogyan akadályozza az Új Evangelizációt az Egyház más részeiben.
Megjegyezném azt is, hogy az Egyház élő részei azok, amelyek II. János Pál és XVI. Benedek tanítását tették magukévá a II. Vatikáni Zsinat autentikus értelmezésével kapcsolatban, és ezt a tanítást az Új Evangelizációra használják. Ezzel szemben az Egyház haldokló részei azok, amelyek a bukott »Light Katolikus« projektet erőltetik. A »Light Katolikus« projekt kiüresíti az Egyház evangelizációs és missziós energiáit.
Az egyszerű reménykedés attitűdje, hogy ez a helyzet megoldódik valahogy, miközben csöndben maradunk, elfogadható a püspökök részéről, vagy már túl van ezen a ponton az Amoris Laetitia és az Interkommúnió-botrány?
Isten türelmes az Egyházával, és nekünk is türelmesnek kell lennünk. De türelmesnek lenni nem jelent semmittevést. Jelenti ellenben az igazság tanítását, a liturgia szépen celebrálását, a rászorulók szolgálatát, és az Új Evangelizáció végzését.
Mi a hithű laikusok dolga, ha azzal szembesülnek, hogy a pásztoraik és püspökeik a paradigmaváltás gondolatát hirdetik nekik?
Türelmesen meg kell a pásztoraiknak magyarázniuk, hogy a Katolikus Egyházban nincsenek »paradigmaváltások« – amely fogalom helyesen a múlttal való radikális szakítást jelent. A Katolikus Egyházban »dogmafejlődés« van.”