Nem akarok igazságtalan lenni: a Fidesz–KDNP kormány történelmi tettet hajtott végre a könnyített állampolgárság megadásával (még ha ezzel sokan vissza is éltek), jó kezdeményezés a nemzeti összetartozás napja és kormányzásuk eddigi nyolc éve alatt volt megannyi értékelhető gesztus is. Ám ezek többnyire megmaradtak a szimbolikánál, miközben a világ elrohan mellettünk – a nemrég még lesajnált Ázsia legtöbb országában olyan közlekedési infrastruktúra épült ki az elmúlt huszonöt évben, amelynek a világ ezen felén nyomába sem léphetünk. Mikor mehetünk nagy sebességű vonatokon Brassóba vagy Ungvárra? Ha a kormánynak van pénze arra, hogy anyagilag is támogassa a magyar alapítású fapados légitársaság nyugat-balkáni járatnyitásait, akkor miért van az, hogy hetente csak kétszer lehet menni repülővel Kolozsvárra, és nem tudni, a vidrátszegi repülőtér újranyitásakor lesz-e egyáltalán Budapest és Marosvásárhely között járat? Az észak-erdélyi autópálya is álom egyelőre – persze tudom, ez egy másik ország problémája, de attól még a Székelyföldre tartó magyaroknak is rossz, ha tizenkét órát zötykölődnek kivilágítatlan szénásszekereket előzgetve.”