Abban talán pártszimpátiától függetlenül mindenki egyetért, hogy a nemzet szempontjából legfontosabb kérdések a megmaradásunk, a biztonságunk és az életszínvonalunk köré csoportosulnak. A mindenkori magyar kormány elsődleges célkitűzésének annak kell lennie, hogy
a Kárpát-medencében egyre több magyar, egyre magasabb életszínvonalon, egyre nagyobb biztonságban élhessen.
A választások után a miniszterelnök egyértelművé tette: a negyedik Orbán-kormány egyik legfőbb célkitűzése a negatív demográfiai folyamatok megfordítása lesz. Orbán Viktor egy újabb kétharmaddal a háta mögött megpróbálja megállítani a magyar lakosság természetes fogyását.
Egyesek szerint ezzel a miniszerelnök lehetetlen küldetésre vállalkozik. Tény és való, hogy a népességfogyásnak már sok ország sok kormánya próbált meg gátat szabni, a legtöbb esetben sikertelenül. Mégis azt gondolom, nem lehetetlen megakadályozni, hogy elvesszünk mind egy szálig, csak nem mindegy, mibe öljük a milliárdokat. Elérhetjük, hogy több magyar gyerek szülessen a világra, de ez nemzeti párválasztó napokkal egészen biztosan nem fog menni.
Mindenekelőtt fel kell térképezni a gyermekvállalással kapcsolatos motivációkat. A tudomány képviselőit bevonva átfogó kutatásoknak kell indulniuk a témában, hogy megtudjuk: a magyar nők milyen körülmények között szeretnének gyereket vállalni? Egyáltalán hány százalékuk akar édesanya lenni?
Értsük meg azokat is, akik nem szeretnének szülni! Tárjuk fel a gyermekvállalás mögött meghúzódó okokat és a mozgatórugókat! Ha van téma, amiben valóban érdemes nemzeti konzultációt indítani, az ez!
Egyébként
a gyermekvállalással kapcsolatos magatartással és motivációkkal méltatlanul keveset foglalkoznak a kutatók.
Míg a fogyasztói magatartást számtalan kutatóműhelyben vizsgálják, addig gyermekvállalási motivációs kérdőív nemzetközi szinten nem is létezik a szakirodalomban! A fogyasztói magatartással nyilván jobban megéri foglalkozni, hiszen abban több a pénz. Ugyanakkor, ha a kormány komolyan gondolja, hogy szeretné megállítani a népességfogyást, akkor jócskán kell költenie az ezzel kapcsolatos kutatómunkára is. Ha ez megvan, akkor a kutatási eredményekre alapozva elindulhatnak az első kampányok. Meg kell próbálni megszólítani az embereket! Dániában például sikerült: a Spies Rejser utazási iroda elkezdett reklámfilmeket forgatni és kedvezményeket adni a gyermekvállalás ösztönzése céljából.