„A prófétáknak valahogy mindig sajátjuk is volt a társadalmon kívüli létezés. Hiszen általában úgy zajlott a munkásságuk, hogy feltűntek egy környezetben és elkezdték hirdetni, hogy amit ti csináltok, az rossz! Nemcsak rossz, de végrontást hoz a fejetekre és ha nem változtok meg azonnal és drasztikusan, akkor semmi esélyetek sincs a Teremtőnél. Az ilyen figurákat nem szokták pozitívan fogadni, nem véletlen, hogy több próféta is menekülni igyekezett a hívó szó elől. Rossz és materiális értelemben sikertelen szakma prófétának lenni, csak az a kellemetlen, hogy esetenként a szent őrület mögött a valóság áll. És azért is vetjük meg a prófétákat, mert rettegünk ettől a valóságtól. Hogy mi van, ha tényleg igaz. Evola egyik leggyakrabban citált idézete, hogy napjaink legforradalmibb ideája a tradicionalizmus. Ezt most nem is az irányzat miatt dobom be, de összességében is azt látjuk, hogy a lázadás, mint olyan és a lázadók a jelenkori rendszerek legkitűnőbb kiszolgálói.
Ma lázadni pontosan annyit tesz, mint teljesen, totális mértékben megfelelni a multinacionális cégek reklámkampányában hirdetetteknek. Komolyan azzal akar valaki lázadni, hogy kiáll a nemzeti vagy szexuális kisebbségekért? Van, aki elhiszi, hogy ezzel reális kockázatot vállal, bármiben is? Nevetséges. Az egyik legnagyobb hazugsága a posztmodern világnak, hogy létezik baloldali lázadás. Ez ma már csak őfelsége ellenzéke, a lehető leginkább konformistább lázadás. Paradoxon számomra, hogy aki valóban lázadni akar, az hogy lehet képtelen annak észrevételére, hogy a Biblia bármelyik passzusában vagy Evola tetszőleges idézetében több a lázadás, mint John Lennonban, az européer baloldalban, genderista ideológiában és a Coca-Colában összesen? Ma egyfajta lázadás létezik, és ezért bizony kockára is kell tenni számos dolgot, a tradíciók és a természetes hierarchia melletti kiállás. A felbomlással szembeni önmeghatározás, a lázadás a lázadás ellen.