„Túlfűtött és acsarkodó hétköznapjainkba némi derűt lopnak az olyan »tudományos igényű« eszmefuttatások, mint a krumpli választásokkal kapcsolatos szerepéről szóló elemzések. A mind hosszabbra nyúló kampánykezdet idején a krumpli (Solanum tuberosum) is a politikai meggyőzés eszközévé válik. Nem is csak a krumpli, más élelmiszerek is. Néhány éve még a lejárt szavatosságú konzerv és a száraztészta volt a sláger, mostanában csatlakozott hozzájuk a szigorúan kormánypárti tej és tojás. (Ez is az utóbbi idők nagy felfedezése, hogy az élelmiszereket párthovatartozás szerint osztályozni kell.) Ám az igazi sztár a burgonya maradt, mely haszonnövény a világ egyik legfontosabb tápláléka.
Rogán Antal belvárosi polgármestersége idején megjelent egy újság, melynek kizárólagos célja a nagy politikus dicsőségének rendszeres megéneklése volt. A City című kiadvány nagyon sokba kerülhetett; hogy kinek, nem tudjuk, impresszum nem volt benne, a cikkeket sem írták alá. 2013 őszén, a kampány nyitányaként szenzációs információval bűvölték el az olvasókat. »Krumpli segített Rogán Antallnak meghódítani Cili szívét« – hirdette a lap vezető anyaga. A cím alapján azt gondolhatnánk: a krumpliról is kiderítették, hogy a zellerhez vagy a gyömbérhez hasonlóan afrodiziákum, de nem erről van szó. Ugyanis Krumpli a Rogán házaspár kutyája. Adjuk át a szót a lap névtelen szerzőjének, mert klasszikusokat csak szó szerint érdemes idézni: »Krumpli azért lett Krumpli, mert amikor Rogán Antal és felesége először meglátták a kis kedvencet, egy kis barna szőrpamacs volt, ami leginkább a krumplira hasonlított, így nem is gondolkodtak azon, hogy milyen nevet adjanak neki, egyértelmű volt számukra, hogy az ő kutyusukat Krumplinak fogják hívni.« (...)
Egy másik lapszámban azután képriportot láthattunk arról, hogy Rogán Antal krumplit oszt a kerület nyugdíjasainak. Mindenki megnyugtatására közölhetjük: a képek egyértelműen bizonyítják, a nyugdíjasok nem kis barna szőrpamacsokat kaptak.”