„A Budapest Pride szervezői soha nem tudták eldönteni rendezvényükről, hogy az egy önfeledt, vidám buli-e, amely a szabad szexualitás, a sokszínűség és az elfogadás ünnepe, vagy egy emberi jogi küzdelem olyan célokért, mint a melegházasság és az egynemű párok gyermekvállalása. Tőlünk nyugatra mindkét koncepciónak megvan a maga hagyománya – én pedig mind a bulizást, mind a polgárjogi harcot pártolom, ugyanis alapfeltételei egy élhető és szabad Magyarországnak.
A fentiek ellenére soha nem éreztem közösséget a budapesti meleg büszkeség napjával, a buli ugyanis minden évben izzadságszagú volt, nem őszinte, leginkább igénytelen technóban, továbbá szükségtelen és ízléstelen polgárpukkasztásban merült ki. A szivárványzászló alatt sűrű, tömött sorban vonultak a politikusok, akiknek ez az esemény kiváló alkalom volt a szavazatszerzésre, úgynevezett európaiságuk demonstrálására és egy újabb polgárháborús front megnyitására. Annyira elkötelezett harcosai voltak a melegek ügyének, hogy az év további háromszázhatvannégy napján úgy kerülték a témát, mint Tarlós István a Capella Cafét. Évente egyszer azonban menetrendszerűen beálltak a menetbe, hogy értésére adják a melegközösségnek: nincs itt semmi szükség homoszexuális és leszbikus politikusokra, hisz már így is kevés a parlamenti pozíció.
A melegeknek ezen a napon – ha már megrendezik büszkeségük menetét – pont azt kellene demonstrálniuk, hogy köpnek a politikusokra. Nem az évente egyszer nekik járó vizitet várják tőlük, hanem jogot és biztonságot: melegházasságot, örökbefogadást, törvény előtti egyenlőséget, meg olyan rendőrséget, amely megvédi az állampolgárokat, tekintet nélkül azok szexuális hovatartozására. Azt kellene a melegeknek ezen a napon demonstrálniuk, hogy felnőtt emberek, akik maguk intézik az ügyeiket, és kiállnak egymás mellett – ahogy New Yorkban, a melegjogi mozgalom hajnalán, amikor megelégelték a rendőri zaklatást és brutalitást, kimentek az utcára, és barikádokat emeltek: a meleg büszkeség valódi védvonalait. Magyarországon még a melegek jogaiért rendezett demonstrációt is a jól ismert kádári módon akarják megúszni azok, akik és akiknek azt létrehozták. Öntudatos homoszexuális művészeknek és sportolóknak kellene a menet élén állniuk, amelyben hús-vér melegeknek kellene vonulniuk, nem pedig baloldali politikai aktivistáknak ellenkező nemű élettársuk, házastársuk oldalán. Ez a nap a melegeké kellene legyen: vissza kellene adni nekik, és elvárni tőlük, hogy vegyék is vissza.