Nem az, de mégis így látom. Tudom, milyen nehéz felvállalni, mert nekem sem volt egyszerű kimondanom. Például Stumpf András a könyvbemutatón, a könyvheti közönség előtt a maga lényegre törő stílusában azt kérdezte: a muszlimok tévednek? És ha így teszi fel a kérdést, egyébként érthetően, akkor nehéz jól kijönni belőle. Azóta is azon gondolkodom, hogyan lehet elmondani azt, hogy a Szentírás Istene az egyetlen igaz Isten, és Jézus az ő fia, aki feltámadott, és egyedül általa van hozzá út, úgy, hogy ez ne a meggyőződések és személyes intim szférák elleni támadásként hangozzék. Pedig nekünk, keresztényeknek ez a legbensőbb lelki valóságunk szerinti igazság keresésére, tehát az Isten keresésére és megtalálására vonatkozó válaszunk. De valahogy megtanultuk úgy mondani – én is –, hogy bántó, visszahőköltető legyen. A modern kultúra és korszellem egyébként sem tolerálja az egyetemes érvényű szellemi kijelentéseket. A végső igazság azonban nem relatív.
Keresztényeket mond. De a különböző felekezetek között is vannak szakadékok.
Ha a tanításokat nézzük, akkor valóban nagyon össze lehet veszni. Reformátusként én abban erősödtem meg, hogy a kegyelem által van üdvösségünk, és van még néhány fontos alaptétel, ami az Írásból jön, és ekként tekintek a világra. Ám általában van egy pont, amíg fontosnak tartom megvitatni a tanítások közötti különbözőségeinket, és van, ahol azt érzem, hogy bárhol tart a vita, abba kell hagyni. Ilyenkor óhatatlanul túlhangsúlyozódhatnak bizonyos szempontok, és sérül az igazság. Valójában pedig sokkal inkább együtt vagyunk, mint ahogyan ez az aktuális vitánkban megjelenik. A Jézust követő cselekedet számít, úgy hiszem. Szerintem Isten sem úgy néz ránk, hogy összeméri a doktrínáinkat.”