„Simicska cégbirodalma az első és a második Orbán-kormány közötti két ellenzéki ciklusban nőtt igazán nagyra, a 2010-es kormányváltás után pedig ez a növekedés jelentősen felgyorsult, elsősorban az állami óriástenderek tömegét elnyerő Közgép által, de a Simicskához köthető plakátcégek, a Publimont, a MAHIR Cityposter és a többiek is rengeteg pénzt hoztak. Az állam közterületi hirdetéseinek túlnyomó része Simicska cégeit hizlalta.
Ehhez a gyarapításhoz jelentősen hozzájárult a Fidesz parlamenti frakciója, mely törvényt hozott arról, hogy »közlekedésbiztonsági okokból« tilos hirdetéseket, reklámokat elhelyezni a közút területén, felette és mellette, valamint az úthoz tartozó tárgyakon, villanyoszlopokon, telefonpóznákon stb. Csak a járdán lévő hirdetőoszlopokon szabad hirdetni, csak ott, ahol a MAHIR-csoport szokott. Ezzel a törvénymódosítással lényegében kisöpörték a köztéri hirdetések piacáról Simicska konkurenciáját, a betiltott hirdetőhelyeken érdekelt spanyol-magyar ESMA-t, és még inkább egyeduralkodóvá tették a MAHIR-csoportot. Ráadásul a településeket is megfosztották attól a nem csekély közterülethasználati díjtól, amelyet az ESMA fizetett nekik.