Az iszlám a gonosz legnagyobb erőforrása?
Dawkins viszont téved, amikor az iszlámban látja a gonosz legnagyobb erőforrását. Kétségtelen, hogy ez a vallás születése óta komoly kihívás elé állítja a nyugati világot, de nem itt van a probléma gyökere. Az iszlámban annyi a rendkívüli, hogy úgy akarja keresztre küldeni az Egyházat – Európa legnagyobb támaszát –, hogy bizonyos értelemben tőle nyeri dinamizmusát, hiszen nem is létezne kereszténység nélkül.
Az iszlám annak a spirituális erőnek a kisiklott és részleges megnyilvánulása, amit a katolicizmus hozott a nyugati világba.
Az európai muszlim térnyerés egy sokkal mélyebb, évszázadok óta zajló belső folyamat tünete. A nyugati civilizáció egyszerűen értelmezhetetlen a római örökség, a klasszikus hagyomány és a katolikus hit oszlopai nélkül. Ha a fellegvár pilléréit belülről már aláásták, akkor a külső fal sem tartható sokáig.
Jelenleg a belső aknamunka igazi élharcosai a nihilista baloldali forradalmárok.
Ők azok, akik szeretik a káoszt és a pusztítást, gyűlölik a kereszténységet, a családot és újabban a nemzetállamot. Nagyon jól tudják, hogy építeni nehéz, viszont rombolni könnyű. Valóságos tragédia, hogy a frankfurti iskola intellektuális anarchistáinak szelleme még mindig uralkodó szerepet játszik a kulturális és az akadémiai életben egyaránt.
Miért lehet a kereszténységet kritizálni, de az iszlámot nem?
Néhány amerikai konzervatív gondolkodó szerint befolyásos baloldaliak meggyőződésévé vált, hogy az iszlámmal való együttműködés a nyugati civilizáció felszámolásának leghatékonyabb módja. Többé már nem az osztályharc, hanem egy demográfiai síkon vívott harc az eszközük. Reményeik szerint ebben a küzdelemben egy magával meghasonlott, értékeit vesztett nyugati világ biztosan alulmarad egy szintén hagyományosan megosztott, de frissebb és életrevalóbb muszlim világgal szemben.
A progresszív baloldal új elképzelése miatt nem érheti bírálat az iszlámot. Számukra ez nem egy alapjogi kérdés. Nem arról van szó, hogy a Berkeley alkotmányjogászai elfelejtették az első amerikai alkotmánymódosítás alapjait. Így érthető meg, hogy miért szólásszabadság, ha egy ateista a kereszténységet szapulja, ugyanakkor miért gyalázkodó beszéd, ha az iszlámot becsmérli.