A villamos tervei ott vannak a fiókban

2017. június 09. 09:07

Jó lenne, ha most nem épp a villamos fejlesztése maradna el és csak a felüljáró tűnne el.

2017. június 09. 09:07
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„A Nyugati-felüljáró lebontása régóta napirenden van és indokolt is, de a 14-es villamos Lehel tér – Nyugati pu. – Bajcsy-Zsilinszky út – Deák Ferenc tér útvonalon tervezett meghosszabbítása (kiskörúti vonallal tervezett összekötése) kapcsán merült fel mindig. Jó lenne, ha most nem épp a villamos fejlesztése maradna el és csak a felüljáró tűnne el – a villamos terveit 2014-ben előkészítettük, ott vannak a fiókban. A felüljáró lebontása jelentős belvárosi forgalomcsillapítási intézkedés, az érem másik fele a tömegközlekedés fejlesztése kellene, hogy legyen.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agnieszka
2017. június 10. 09:56
A nagyvasúti alagút szerepét, jelentőségét könnyű belátni. A budai fonódó egy nagyon értelmes projekt. Átszállás nélkül utazgatni nyilván jobb, mint várni, míg jön a csatlakozás. Úgy gondolom, h. mindent meg kéne tenni azért, h. a tömegközlekedés versenyképes legyen azzal, h. megyek autóval. Jelenleg a parkolási nehézségek inkább segítik elő a döntést, mint az ügyes változtatások.
Agnieszka
2017. június 09. 20:48
Ez egy fura ország. Azt sem fogom soha megérteni, h. lehet még a diplomához eszperantóból nyelvvizsgázni angol helyett, meg azt sem, h. még MINDIG NINCS vonat a Liszt Ferenchez. Hogyan lehet ez? Menekülő józan ész?
Saluki
2017. június 09. 11:08
A világon semmi értelme nincs lebontani a felüljárót, ez vmi szar hepp, régóta szúrja a szemüket, nosza cssszük szét a fővárosi közlekedést. Abba kellene hagyni már azt a "modern" városvezetési felfogást, miszerint a belvárosban kilométer hosszan csak sétálóutcák lehetnek. Nem. Haladni kell, közlekedni kell, élni kell, nem csak bágyatagon ténferegni. Minden európai és nem európai nagyvárosban vannak autós felüljárok, de van még más is, ami itt nincs. Ilyeneken kellene gondolkodni inkább: 2-es villamos meghosszabbítása legalábba Dráva utcáig (most sem sikerült megépíteni az úszó vbre sem), REPTÉRRE VEZETŐ METRÓ/VONAT, ami MINDEN nagyvárosban van már, KÁRTYÁS beléptetőrendszer a metrónál, (ami szinte már minden nagyvárosban van már, legyen az ázsiai, amerikai, vagy európai, fel lehet sorolni 50-et legalább), ráckevei/soroksári HÉV földalatti meghosszabbítása a Kálvin térig, hogy értelmes módon össze legyen kapcsolva Dél-Pest és Csepel a várossal, 4-es metró meghosszabbítása mindkét irányban az agglomeráció felé, Nyugati és Déli pályaudvarok föld alatti összekötése, stb.). Ehelyett felüljárót akarnak bontani a nagyokosok.
budapestbar
2017. június 09. 09:44
Szerintem először a szakembereknek meg kellene teremtenie Budapesten a tömegközlekedéssel, az autóval és a biciklivel járók közlekedési feltételeinek az egyensúlyát. Az nem korrekt, hogy az egyik közlekedési módot szándékosan hátrányos helyzetbe hozzák. Ha valamennyi eszközzel ugyanolyan jó a közlekedési lehetőség, akkor ki fog alakulni az egyensúly: mindenki maga döntheti el, hogy a lehetőségek közül melyiket választja. A jelenlegi szélsőségesen tömegközlekedés-párti, azt kizárólagosan és egyedül üdvözítőnek beállító, és akként kezelő szakemberek egyoldalúak, kompromisszum-képtelenek, szélsőséges gondolkodásúak. Először a tömegközlekedés szolgáltatás színvonalát, és ár-érték arányát fejlesszék. Majd, ha ez eléri az autó és a kerékpár nyújtotta színvonalat, na majd akkor lehet beszélni arról, hogy a tömegközlekedés valódi alternatívája a másik két közlekedési módnak. Addig azonban senkinek nincs joga a másik két közlekedési módot preferálókat hátrányos intézkedésekkel sújtani!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!