Egy brit politikai tanácsadó elmagyarázza, miért lehet a Fidesz 14 éve hatalmon
Edward M. Druce hat pontot sorol fel, amely alapján sikeresen működik a magyar kormány, s szerinte mindezt a britek is megtanulhatnák.
A Fidesz szokás szerint egy antipolitikus gesztust tesz, hogy még jobban apolitizálja a társadalmat, csökkentse az elérés, a politikai aktivitás növelésének lehetőségét.
„A Fidesz a különböző kampányeszközök tiltásával a mozgósítást és az elérést nehezíti. És minél kevesebb eszközzel tudják elérni az ellenzéki pártok az embereket, annál nehezebb lesz megteremteni a pörgős, lendületes kampány eléréshez szükséges hangulatot, aminek eredményeképp többen mennek el szavazni.
A Fidesznek viszont erre nincs is szüksége, hiszen stabil 2 milliós tábora nagy része akkor is elmegy szavazni, ha fekete eső esik, és őket el is tudják érni saját média/propagandatermékeikkel. Sőt még a tábor megbomlásának is kisebb az esélye, ha egyszerűen betiltják vagy mindinkább korlátozzák azokat az eszközöket,, amelyekkel el lehet ezeket az embereket érni. Az óriásplakát pedig ilyen.
Tehát elsőre jól hangzik, hogy lehet, hogy van esély megszabadulni a politikai hirdetések egy részétől az életünkben, de ez valójában pont az alulról építkező, az új, a Fidesztől független politikai formációkat gátolja meg abban, hogy lendületbe jöjjenek, hogy erősödjenek.
Vagyis a Fidesz szokás szerint egy antipolitikus gesztust tesz, hogy még jobban apolitizálja a társadalmat, csökkentse az elérés, a politikai aktivitás növelésének lehetőségét.”