Vírusként terjed egy új trend az egész világon – Magyarország sem marad le róla
Ma már nem működik, hogy kiteszik a nevüket a plakátokra, de nem mondanak magukról semmit.
A győzelem kulcsa nem egyszerűen az összefogás, hanem az úgynevezett vállalatimárka-építés (angol szakszóval a corporate branding).
„A HVG online véleményrovatában Az alfahímek játszmája címen megjelent írásomban a teljes demokratikus ellenzéket átfogó koalíció létrehozása mellett érveltem. A kommentek, ahogyan az lenni szokott, erősen elutasítóak voltak, elvétve némi támogatással. Most emelem a tétet, s azt mondom, hogy a győzelem kulcsa nem egyszerűen az összefogás, hanem az úgynevezett vállalatimárka-építés (angol szakszóval a corporate branding).
Európa keleti része a liberális demokrácia intézményeinek sérülékenysége miatt kiszolgáltatott az illiberális autokrácia »járványának«. Az egyes országok politikai rendszere a társadalmak történelmi mintái, az elmaradott politikai és gazdasági szerkezet, valamint az állam elfoglalásának nehezen leküzdhető csábítása miatt szinte szükségszerűen torzul autokratikussá. Sőt, úgy tűnik, hogy a centrális erőtér által uralt rendszer stabil formációt képez. Alternatívát csak egy különös – körvonalaiban ma még alig látható – politikai szerkezet kínálhat, nevezetesen a demokratikus pártok nagy részét magában foglaló, több választási cikluson keresztül tartósan együttműködő koalíció. Ezt indokolja a hazánk előtt álló problémahalmaz, az új rendszerváltás végigvitelének kényszere, a társadalom szinte minden szférájában tapasztalható általános romlás megállítása és a váratlanul előbukkanó válságok folyamatos kezelése. Erre csak összetartó, egymásban bízó és racionális döntésekre kész kormányzó erő képes.”