Hoppá: van, amiben pártszimpátiától függetlenül is egyetért az „internet népe”

A XXI. Század Intézet októberi felmérésből kiderült, hogy a magyar közösségi média felhasználók számára fontos az emberi méltóság védelme és nem szeretik az álhíreket.

A győzelem kulcsa nem egyszerűen az összefogás, hanem az úgynevezett vállalatimárka-építés (angol szakszóval a corporate branding).
„A HVG online véleményrovatában Az alfahímek játszmája címen megjelent írásomban a teljes demokratikus ellenzéket átfogó koalíció létrehozása mellett érveltem. A kommentek, ahogyan az lenni szokott, erősen elutasítóak voltak, elvétve némi támogatással. Most emelem a tétet, s azt mondom, hogy a győzelem kulcsa nem egyszerűen az összefogás, hanem az úgynevezett vállalatimárka-építés (angol szakszóval a corporate branding).
Európa keleti része a liberális demokrácia intézményeinek sérülékenysége miatt kiszolgáltatott az illiberális autokrácia »járványának«. Az egyes országok politikai rendszere a társadalmak történelmi mintái, az elmaradott politikai és gazdasági szerkezet, valamint az állam elfoglalásának nehezen leküzdhető csábítása miatt szinte szükségszerűen torzul autokratikussá. Sőt, úgy tűnik, hogy a centrális erőtér által uralt rendszer stabil formációt képez. Alternatívát csak egy különös – körvonalaiban ma még alig látható – politikai szerkezet kínálhat, nevezetesen a demokratikus pártok nagy részét magában foglaló, több választási cikluson keresztül tartósan együttműködő koalíció. Ezt indokolja a hazánk előtt álló problémahalmaz, az új rendszerváltás végigvitelének kényszere, a társadalom szinte minden szférájában tapasztalható általános romlás megállítása és a váratlanul előbukkanó válságok folyamatos kezelése. Erre csak összetartó, egymásban bízó és racionális döntésekre kész kormányzó erő képes.”