Hatalmas változás jön a Google-nál, több millió magyart is érint
A magyarok kétharmada használja a Chrome-ot, ám a keresőóriásnak most valószínűleg el kell adnia a böngészőjét.
Mindegy, hogy Yandex Metrica, Google vagy Piwik; személyes azonosításra alkalmas adatot nem mérünk be, és kész.
„Mindegy, hogy Yandex Metrica, Google vagy Piwik; személyes azonosításra alkalmas adatot nem mérünk be, és kész. Nem bagatellizálható, nem relativizálható, nem védhető. Van azonban néhány motívuma a történetnek, ami tanulságos lehet nem csak a mérési szakembereknek, hanem a laikusok számára is.
Vasárnap reggel nyilván előbb forrósodott fel a moszkvai drót, mint a szombat estéről maradt kávém; Viktor barátom a Yandex Metricánál vakarta is a fejét nagyon, nem öröm ez senkinek. Kiderült ugyanis, hogy a Nemzeti Konzultáció weboldalán olyan kód fut, amilyennek nem szabadna. Mármint amilyet a Yandexnél sem szívesen látnak: a válaszadók személyes adatait – nevüket, az e-mail-címüket és életkorukat – orosz szerverekre küldi a magyar oldal. Vagyis hiába szerepel az adatvédelmi tájékoztatóban, hogy nem adják ki harmadik félnek ezeket az adatokat, ezzel pont ez történik.
Ilyenre minden gyártó húzza a száját, mindenki tudja, hogy ilyet nem csinálunk.”