képükben hasonlító betűket, esetleg fordított irányban olvassák a
szöveget. Az olvasási nehézség mellett legtöbbször megjelennek az írás
problémái is: a gyermek helyesírása meglepően rossz, téveszti a
betűket, nem tudja megkülönböztetni a rövid és a hosszú hangokat, nem
érzi a szavak s a mondatok határait, és az írás külalakja is
szabálytalan, rendezetlen.
A diszlexiás gyerek számára az olvasott szöveg megértése is gondot
okoz, a lényeget töredékesen és nehezen idézik fel, nem tudják
visszaadni a leírtak tartalmát.
A diszlexia nem az alacsony intelligencia miatt alakul ki, sőt
gyakori, hogy az olvasási problémával küzdő emberek intelligenciája az
átlagosnál magasabb. Éppen ezért jelent gyakran feszültségforrást a
szülők és a tanárok számára, hogy a diszlexiások a hagyományos
módszerekkel nem tudják elsajátítani az olvasást.”
(...)