A hosszú és bonyodalmas bizonyítási folyamat során Goldmannak azt kell majd igazolnia a bíróságon, hogy 2000 és 2009 között valóban előadta és a stúdió rendelkezésére bocsátotta a keresetben felsorolt anyagokat, valamint, hogy ezek a tervek egyéni, eredeti jellegüknél fogva meghaladják a szerzői jogi védelemben nem részesülő filmötlet szintjét.
Amennyiben Goldman bizonyítja, hogy valóban jogtalan felhasználás áldozata lett, akár több százmillió dolláros kártérítésre is jogosult lehet, nem beszélve a film merchandising bevételeiről, amelynek egy jelentős hányadára a felperes szintén igényt tart. Megjegyzendő, hogy a gyakorlatban a stúdiók rendre peren kívül igyekeznek megállapodni a szerzőkkel, amely kompenzáció mértéke jelentősen függ a bizonyítás során a jövőben megállapításra kerülő tényektől.
Érdekesség, hogy Goldman keresetében komoly vádakkal illette a stúdiót, megemlítve, hogy korántsem egyszeri visszaélésről van szó, a Disney a felperes állítása szerint ugyanis már az Oroszlánkirály, a Toy Story, a Szörny Rt., a Fel!, valamint az Agymanók esetében is más szellemi termékét használta fel a szerzők engedélye nélkül. Igaz, erre vonatkozóan konkrétumokat nem árul el Goldman, amely állítások a későbbiekben akár egy másik polgári per tárgya is lehet.
Byron Howard, a film producere az Oscar gálán elhangzott köszönőbeszédében kifejtette, hogy a film azért készült, hogy a világ általa egy kicsit jobb hellyé válhasson.
*
A szerző a Romis Film Group vezető producere, valamint a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Kar Magánjogi és Kereskedelmi Jogi Tanszékének megbízott oktatója.