„A Viacom-csoport RTL Spike névre keresztelt csatornáján kerül hétről hétre képernyőre a Pumpedék című trash-reality. Főszereplője az a Pumped Gabo, akinek látványán két éve tömegek röhögték szégyenteljes döbbenetbe magukat, amint a Balaton Soundon délután háromkor az ihletett művészek áhítatával az arcán tök egyedül táncol és pózol. A srácot mintha a Jóisten is valóságshow-hősnek teremtette volna – bizonyíték erre kétszáz szavas szókincse, mellyel még mindig sokkal többet el lehetne mondani a világról, mint amire hősünk képes, merthogy a pénzen, a dugáson meg a saját testén kívül láthatóan semmi sem foglalkoztatja. Barátai éppolyan nyomorult figurák, mint Gabo maga – a szolibarnaság árnyalatainak és a testtömegindex értékeinek megváltoztatásával bármelyik karakterből bármelyik karakterbe könnyedén eljuthatunk.
Egyedül Pumped Gabo barátnője, a nála tízessel idősebb volt rúdtáncosnő ad a röhögésen és a szörnyülködésen túlmutató mélységet és drámát a szériának – a harmincéves lányban egyszerre van meg a megfellebbezhetetlen igény egy kockahasú csődörre, akit értékes skalpként hordozhat körbe a barátnői közt, ugyanakkor megvan benne az igény az anyaságra, a család nyújtotta biztonságra is. Az ő dilemmája és tragédiája általános párkapcsolati probléma az elférfiasodó nők társadalmában, a partik, az utazások, az örök fiatalság és a terhességi csíkok közé szorult húszasok és harmincasok nemzedékeiben. Már az a tény, hogy egy harminc feletti nő egy trash-reality mellékszereplőjének szegődik, keserves tónust ad ennek a sorsnak, és tökéletesen passzol a siralmas demográfiai adatok mögötteséhez, ahol az ilyen döntések tömege sorakozik.
A történet mégsem tud hiteles szocióként működni, a csatorna nyilvánvaló törekvése ugyanis, hogy bárminemű drámát írmagjában fojtson el. Nem pusztán attól félnek a döntéshozók, hogy a nézők majd elkapcsolnak, ha ez a freak-show mégsem lesz eléggé alkalmas a kárörvendő röhögésre, ha nem kapják meg azt az élményt, hogy ezeknél az üresfejű és lelkű figuráknál mennyivel jobb az életük, hanem egyenesen attól tartanak, hogy talán soha vissza se találnak a csatornára, ha a cselekmény bármilyen csekély drámai tétet kap. Így aztán zéró a tolerancia bármi olyan történés iránt, ami húsba vágó, leleplező vagy akár csak valóságos. Pedig a folyamatos arcoskodás és a biológiai szükségletek kötelező gesztusai mögött még Pumped Gabo nem túl összetett karakterében is ott bujkál a félelem és a kétség – minden, amitől egy történet hőse érdekes és emberi lehet. Pumped Gabo élete bizonyára szolgálhatna némi tanulsággal arra vonatkozóan, hogy miként is gondolkodnak a világról, önmagukról és jövőjükről azok a szerencsétlen tömegek, amelyeket fogságba ejtett a proteintől duzzadó konzumproliság mindennapos nyomorúsága. Bizonyára percről percre kísérti és gyötri őket a megélhetés nehézsége, a szegénység, számtalan rossz kompromisszum, az edzőtermekben elherdált élet. Ilyen pillanat azonban nem kerülhet a képernyőre – a néző mindössze felszínes és kárörömre hívó betekintést kap a leszakadó középrétegek sivár életébe, a rendszerváltás kultúra és jövő nélkül tengődő veszteseinek nyomorúságos hétköznapjaiba. Nem a formátum, hanem a csatorna politikája miatt.