Hoppá: van, amiben pártszimpátiától függetlenül is egyetért az „internet népe”

A XXI. Század Intézet októberi felmérésből kiderült, hogy a magyar közösségi média felhasználók számára fontos az emberi méltóság védelme és nem szeretik az álhíreket.

Ez nem egy western film címe, hanem egy lehetséges szokásos családi helyzet az első gyerek megszületésekor.
Megszületik a gyerek és a nagymamák azonnal „tudják”, hogy eljött az ő idejük, most kell igazán segíteni a gyerekeknek, mert ebben még nincs tapasztalatuk. Időnként visszautasíthatatlan ajánlatok érkeznek tőlük: „odaköltözöm hozzátok az első két hétre, majd meglátjátok mennyivel könnyebb lesz neked is kislányom, a férjed is fog tudni aludni, nem kell holtfáradtan munkába járnia”.
Ez a túlféltő, túlgondoskodó segítség, ami valójában elveszi az újdonsült szülőktől az önálló megoldás sokszor rögös útját, elveszi a „meg tudtam oldani” örömét, az együttesen szülővé válás örömét.
Természetesen lehetnek olyan családok, ahol ez tényleg jó megoldás, de a tapasztalataim szerint kevesebb esetben ez a valódi megoldás, mint amennyi esetben ez így történik.