
Sok minden torzítja a rendezvényes szcénát
A legirritálóbbak azok az utóbbi években felbukkant kalandor borrendezvény-szervező vállalkozók, akik az üzleti szférából érkeznek, semmi közük a szakmához, nem érdekli őket a bor.
„A magyar borosrendezvény-szcénát egyébként mostanában sok minden torzítja. A legirritálóbbak azok az utóbbi években felbukkant kalandor borrendezvény-szervező vállalkozók, akik az üzleti szférából érkeznek, semmi közük a szakmához, nem érdekli őket a bor, csak azt látják, hogy most hype van ekörül a termék körül, és megpróbálnak a magyar bor hazai viszonylagos népszerűségét kihasználva – melynek megteremtésében nem vettek részt – minél gyorsabban pénzt termelni maguknak.
Mindezt önálló invenciók híján, mások ötleteit ellopva, rettenetes színvonalon. Ezeknek a rendezvényeknek a közönsége egyrészt ugyanaz a két-háromszáz, magát borértőnek nevező, tudás vagy nemzetközi borismeret híján ostobaságokat fecsegő, alkoholbeteg illető, akik a félárú szakmai belépőért cserébe megteszik azt a szívességet, hogy addig veregetik szegény borász hátát, amíg az meg nem győződik róla, hogy érdemes volt itt is ellocsolni 4 karton bort. Másrészt kuponos oldalakon verbuvált outsiderek, akik egyébként életükben nem fizettek 800 forintnál többet egy palack borért.
Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:
Áttörés: megvan az ősz győztese, Magyar Péter selyemzsinórt kapott – itt az új Mesterterv

Nem csodálom, hogy sok borász elfordul emiatt az összes hasonló koncepciójú rendezvénytől, melyen a borászat nem értékesít, hanem elvileg kapcsolatokat épít és ismertséget növel. Szerencsére azért a többség már észleli, hogy a valódi szakmai közönséget és folytonosan bővülő, fizetőképes nagyközönséget egyszerre prezentálni képes nagy rendezvény ebben a szegmensben 2 db van: a Borjour Magnum és a VinCE.”






