„Szmogriadó idején az autóvezetőknek ingyenessé tett tömegközlekedés szerintem kibaszás.
Beindult a nagykoalíciós demagógiagyár, a kampányoló szegedi szoci polgármester után Tarlós István is meghirdette a legszennyezőbb autókkal járók ingyenes tömegközlekedését.
Ez kibaszás a tömegközlekedőkkel, akik rendesen megveszik a bérletet. Ők azok, akik előre fizetnek egy olyan szolgáltatásért, ami nem is felelős a szmogriadóért. Az általuk bukott napokkal arányos ár visszafizetéséről nincs hír. Ez olyan, mint megvetetni az éves autópálya-matricát, aztán november végén bejelenteni, hogy a december ingyen van. De persze csak azoknak, akiknek még nincs matricájuk.
Kibaszás még a gyalog és biciklivel közlekedőkkel szemben is, akik alatt aztán tényleg nem füstöl semmi, max a kifújt levegő meg a fing.
Kik járnak jól? Azok, akik miatt a szmogriadó van. Budapesten kb 35%-a jár autóval, de a legszennyezettebb belvárosban ez az arány még kisebb is lehet. Eközben egy több négyzetméter helyet foglaló kocsiban átlagosan 1.2 ember ül. Tehát egy kisebbség kárt okoz az egész közösségnek (hiszen ők is szívják a szmogot), és a közösség vagyonát igazgatók még támogatják is őket ebben.
A gáz persze nem azzal van, aki autóval közlekedik, főleg nem azzal, akinek nem telik kevésbé szennyező kocsira. A gázt azok a városvezetők okozzák, akik nem a környezetbarát közlekedési módokat fejlesztik. Jobb szolgáltatással bárkit ki tudnának szedni a kocsijából, és közben a közterületeket is át lehetne úgy formálni, hogy csak a muszájból vezetők üljenek kocsiba.
Amúgy napok óta tilos a legszennyezőbb autók közlekedni. Még egy rendőrt vagy közterület-felügyelőt se láttam, aki ezt be is tartatná. A bérletet mindenkin számon kérik.
Autózás persze mindig lesz, de a mostani mértéke túlzás. Évente több ezren halnak és betegednek meg a légszennyezés miatt. Az ilyen környezetvédelemnek hazudott intézkedések azokkal basznak ki, akik nem is tehetnek az egészről. Inkább azon kéne dolgozni, hogy ne lehessen szmogriadó.”