A gyermek természetesen játékos formában képes a leggyorsabban tanulni. Éljünk ezzel a lehetőséggel! Ha a gyermek, játékos helyzetben tanul meg dolgozni, akkor iskolai feladatait is könnyedén veszi majd. Így a tanulás sohasem lesz vita tárgya, mint olyan valami, ami szüleinek fontosabb, mint neki magának.
Az iskolába lépő gyermekek életük első néhány évében a legeltérőbb tapasztalatokat szerezték. Mindegyik kialakította már saját egyéni stílusát a látott, hallott és tapintott dolgok megértésében. A tanító néni/bácsi viszont, aki egyidejűleg foglalkozik a legkülönbözőbb gyerekekkel, rendszerint mindegyiket azonos módon tanítja. Így közülük sokan elveszettnek érzik magukat; nem értik a feladatot vagy nem is törődnek azzal, ami körülöttük van. Hamarosan teljesen elbátortalanodnak, feladják a küzdelmet, éber álmodozásba kezdenek, vagy más egyéb módon foglalják el magukat, nem is törődve azzal, hogy hol vannak és mit is kellene tenniük. A gyermekek mindig a felnőttekhez fordulnak bátorításért, de ha nem kapják meg, igyekezetük megtörik, lelkesedésük kialszik.