Kedves Naplónk!
Volt korábban olyan érzésed, hogy nem mehetsz el valahova, nem nézhetsz meg valamit, vagy nem olvashatsz el egy cikket, esetleg könyvet? Nekünk volt.
Mind a szingli vásárlók bizarr ünnepét, mind a fogyasztói társadalom szimbolikus dátumát, a fekete pénteket az infokommunikációs technológiák és a média élteti.
„Mind a szingli vásárlók bizarr ünnepét, mind a fogyasztói társadalom szimbolikus dátumát, a fekete pénteket az infokommunikációs technológiák és a média élteti. Már jó pár hete óriásplakátok hirdetik, hogy hamarosan minden pénzünket kedvezményes termékekre költhetjük. Természetesen, akár hitelre is. Újra azok a történetek keringenek, hogyan álltak le a nagy internetes áruházak szerverei a korábbi években az eddig nem látott látogatószám előtt. Dühös posztok születtek a Facebookon, melyekben a felhasználók panaszkodtak, hogy otthon ültek több tízezer forinttal, de a rendszer állandóan kidobta őket, és nem tudtak semmit se a kosárba tenni. A hozzászólók pedig még erre is rátettek pár lapáttal. Lehet, hogy az áruházak tanultak azóta, és erre a napra extra szerverkapacitást bérelnek. Mindenesetre, számukra az is reklám, ha a felhasználók egy éven keresztül arról beszélnek, hogy hoppon maradtak, nem sikerült elkölteniük pénzüket.
De siessünk, mindenhol azt hirdetik, csak egy napig tart a csoda, a készletek limitáltak, ezért résen és gyorsnak kell lenni. Ha cinikus lennék, azt mondanám, tartsuk nyitva a böngészőablakainkat, mindegyikben másik áruházzal, idén talán sikerül.De inkább nem leszek, hanem felhívom a figyelmet arra, amit számos környezetvédő, tudatos vásárlást támogató mozgalom is mond a Facebookon: csak azt vegyük meg, amire igazán szükségünk van, és ha most ezt kedvezményesen lehet, rajta. De a vásárlás kedvéért ne költsünk, mert az mindenképpen pazarlás.”