„A klasszikus egyházi csatározások is megjelennek egyébként a sorozatban: a konzervatív-progresszív, a nevetségesen buta, mégis misztikus népi és a nevetségesen rideg értelmiségi szembenállása. De minden kategória fölött áll a pápa láthatóan nagyon kitalált karaktere: ő valahogy egyik kategóriába sem illik, és ezért komoly fejtörést okoz Voiello bíborosnak ( Silvio Orlando), aki eddig igazán mozgatta a szálakat a Vatikánban. És – mint a valóságban – természetesen megjelenik az egyházpolitikai manipuláció, a sajtó szerepe, az egyház válsága és mindaz, ami valóban jellemzi az egyházat, persze sosem ennyire lesarkítottan.
Mi közben szurkolunk, hogy Őszentsége találjon rá a kegyelmes Istenre, melynek közelségét az elmúlt pár száz évben – elsősorban Luther tanításainak köszönhetően – minden egyház megérezhette már. Mivel a kegyelmes Isten elvesztése éppen ezt a nyomasztó, sötét, ellentmondásos és megosztó egyház vízióját teremti, amit az ifjú pápa első négy részben láthattunk, és amit nyomokban magunk is megtapasztalhatunk minden egyház (és minden földi intézmény) háza táján is.