„A Vörösmarty térről a Vigadóhoz. Tényleg. Minek?” – kérdezi a 444, egyből értelmetlennek is minősítve a Kisföldalatti hosszabbítását. Mivel anno mi készítettük elő a projektet, szívesen segítek megérteni az okokat.
„»A Vörösmarty térről a Vigadóhoz. Tényleg. Minek?« – kérdezi a 444, egyből értelmetlennek is minősítve a Kisföldalatti hosszabbítását. Mivel anno mi készítettük elő a projektet, szívesen segítek megérteni az okokat: a Kisföldalatti sokszor ma is szűkös kapacitásának bővítéséhez a jelenleginél hosszabb, a peronokról kissé az alagútba belógó vonatok beszerzése van tervben. Ezekhez hosszabb kihúzó (=a vonatok visszafordulását szolgáló szakasz + váltókörzet) kell, mivel a mai Vörösmarty téri végállomás nem elég hosszú. Az átépítés után a mai szabványok szerint kell már számolni, a szűk kitérők nem építhetők vissza, ütközőbak is kell. Ezek együtt mintegy 40 méterrel tolják a Duna felé a Vörösmarty téren a vonal végét. Ha pedig így a vonal már szinte el is éri a Vigadó teret, akkor érdemes a 2-es villamoshoz jobb kapcsolatot adni egy új Vigadó téri kijárattal.
A Kisföldalatti fejlesztése egy jó beruházás (a többi része is, például az új városligeti megálló, ami kapcsolatot ad az 1-es villamoshoz) és remélem, megvalósul, akár Budapest rendez olimpiát, akár nem.